تربیت مناسب کودکان در گرو آموزش شاد زیستن است

مقصود رزم آرا رئیس انجمن علمی آموزشی معلمان ابتدایی استان آذربایجان‌غربی در ویژه برنامه «ساعت کودکی» که از صفحه رسمی اینستاگرام موزه کودک ارومیه و به مناسبت هفته ملی کودک به صورت زنده پخش شد، تدوین منظومه تربیتی مناسب کودکان را منوط به آموزش شاد، امیدوارانه، خلاقانه و پرسشگر زیستن عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، رزم آرا در این نشست مجازی که با حضور مربیان و اولیا برگزار شد، توجه به مثلث توسعه، کودک و خانواده را در جهت پیشبرد اهداف اصلی کودکی بسیار حائز اهمیت دانست.

وی با اشاره به شعار هفته ملی کودک با عنوان حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی افزود: شاد بودن در زندگی و امنیت روانی کودکان مستلزم توجه، احترام و احساس مسئولیت در قبال آن‌ها است یعنی وقتی حال کودک خوب است رنگ زندگی هم خوش خواهد بود.

مترجم کتاب «برای کودکانمان باغبان باشیم نه نجار» ادامه داد: احساس مسئولیت در قبال کودکان، ابعاد شخصیتی کودکان را رشد می دهد و این امر موجب توسعه شهر و کشور است توسعه کشور در نبض کودکان نهفته است اگر جهان می‌خواهد امیدی برای آینده داشته باشد این امید در توجه به کودکان خواهد بود.

رزم‌آرا با بیان این‌که بچه‌ها دنیایی از آموختن را برای ما دارند تصریح کرد: در گذشته مدرسه دنیای بچه‌ها بود اما امروز دنیا مدرسه‌بچه‌ها است، اگر دقت لازم را داشته باشیم بچه معلم ما بزرگترها هستند و اگر کودکان را موهبت الهی بدانیم باید آن‌ها را همانگونه که خودشان هستند بپذیریم نه آن‌گونه که خودمان می‌خواهیم. 

وی در خصوص نقش آموزش غیر مستقیم در اهداف آموزشی خاطرنشان کرد: راه اندازی موزه کودک ارومیه حرکت در جهت نوآوری‌های تربیتی و اقدامی ارزشمند بود و باید گسترش پیدا کند و مدارس و خانواده‌ها برای بازدید از این موزه‌ها باید رغبت بیش از پیش نشان دهند چون در موزه یادگیری اتفاق می افتد.

یادآوری می شود، هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۰ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» از ۱۶ تا ۲۲ مهر و با تکیه بر حق بهره‌مندی تمام کودکان از بازی و نشاط در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =