اجرای فعالیت در مراکز کانون البرز با موضوع «خانواده» و «مهارت‌های زندگی»

نام گرفتن سومین روز هفته‌ی ملی کودک به نام روز کودک، خانواده ،آموزش و مهارت‌های زندگی سبب شد تا مراکزثابت و سیار کانون البرز با این موضوع فعالیت‌های خود را اجرا کنند .

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون البرز، این برنامه روز یک‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ و به صورت مجازی برای کودکان عضو و دانش‌آموزان برگزار شد .

در مرکز هشتگرد، مربیان ضمن معرفی وقایع این روز از خانواده سخن گفته و در مورد خانواده و فضای مجازی برای بچه‌ها گفت و گو کردند؛ نمایش فیلم با موضوع مهارت‌های زندگی، قصه گویی قصه‌ی «کلاغ خنزرپنزری» به منظور افزایش مهارت «خودباوری» در کودکان و آموزش کاردستی«قاب عکس خانوادگی» و نمایش پویانمایی«سواد رسانه‌ای» از دیگر فعالیت های این مرکز بود .

در مرکز شماره ۱  کانون کرج هم دانش‌اموزان پایه‌ی چهارم مدرسه‌ی مسلم بن عقیل در دو نوبت در فضای مجازی «نرم افزارشاد» میزبان فعالیت‌های مربیان بودند و ضمن انجام بازی با کلمات به منظور افزایش مهارت کلامی، در برنامه‌ی کاردستی«کاغذ و برش آدمک‌ها» شرکت کرده و پیام‌های خود را در مورد این کاردستی با موضوع «دست در دست هم دهیم به مهر » نوشتند.

خوانش کتاب«یک تپه، یک گودال» دیگر فعالیت مربیان این مرکز بود .

مربیان مرکز شماره ۲ کانون کرج هم برنامه ویژه‌ای را برای تعدادی از دانش‌آموزان دبستان«قلم» اجرا کردند شعرخوانی و پخش نماهنگ سرود «فرزندان ایرانیم»، کاردستی و قصه‌گویی قصه‌ی ببو با ابزار عروسک کاغذی از فعالیت‌های اجرایی در این مرکز بود.

در مرکز شماره ۳ کانون هم قصه‌گویی با عروسک‌های کاغذی اجرا شد، کتاب مهارت‌های زندگی به کودکان معرفی شده و ازدانش‌آموزان خواسته شد در خصوص توانایی انجام کارهای شخصی بحث و گفت و گو کنند.

مربیان مرکز مجتمع کانون کرج  نیز با حضور در فضای مجازی برنامه‌ی «شاد» کلاس سوم مدرسه‌ی شهید اسدآبادی فعالیت‌های شعرخوانی، کاردستی ساخت عروسک‌های کاغذی ، شعرخوانی، سفالگری و مسابقه و سرگرمی را برای دانش آموزان اجرا کردند.

کتابخانه‌ی سیار کانون البرز نیز امروز با مراجعه به مناطق سهیلیه و اخترآباد برای کودکان عضو دفتر تسهیل‌گری این منطقه برنامه‌های مختلفی از جمله شعرخوانی، نمایش خلاق و بازی و مسابقه اجرا کرد .

گفتنی است فعالیت های ویژه‌ی هفته‌ی ملی کودک سال ۱۴۰۰ از ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور با شعار«حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» یادواره‌ی شهید علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای  در حال برگزاری است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =