« اصلاح الگوی رفتاری و تغییر سبک زندگی» یکی از مهمترین راه‌حل مدیریت بحران آب

مدیرکل کانون گلستان در مراسم رونمایی از عروسک شخصیت بی‌بی ناهید(محافظ آب) که به همت اداره کل آب منطقه ای استان در هفته‌ی ملی کودک و با حضور استاندار گلستان و مسوولین استانی برگزار شد، «فرهنگ‌سازی در حوزه اصلاح الگوی رفتاری و تغییر سبک زندگی« را یکی از مهمترین راه‌حل‌های بحران آب دانست.

مدیرکل کانون گلستان در مراسم رونمایی از عروسک شخصیت بی‌بی ناهید(محافظ آب) که در هفته‌ی ملی کودک و با حضور استاندار گلستان و مسوولین استانی برگزار شد، پیوست فرهنگ و فرهنگ‌سازی در مصرف را مهمترین راه‌حل بحران آب دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، مراسم رونمایی از عروسک شخصیت بی‌بی ناهید(محافظ آب) با حضور استاندار گلستان، مدیران کل آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، امام جمعه موقت شهرستان گرگان و دیگر مسوولین استانی در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد.

استاندار گلستان در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های آبی استان اظهار کرد: با توجه به کمبودها در حوزه منابع آب باید توجه کرد که مصرف بهینه مهمترین تغییر سبک زندگی است که می تواند به آینده استان کمک کند.

وی افزود: اگر روند توجه به تولید بدون در نظر گرفتن عوارض جانبی ادامه داشته باشد یقیناً با مشکل مواجه خواهیم شد

استاندار گلستان گفت: بارندگی سالانه استان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و سطح زمین استان از بندرگز تا مینودشت نشست کرده است.

وی تاکید کرد: نیاکان ما در سده های پیش با ایجاد قنات‌ها بهترین روش مدیریت آب را داشته اند و امروز نیز مصرف بهینه موثرترین راه مدیریت منابع آبی است.

«فرهنگ‌سازی در حوزه اصلاح الگوی رفتاری و تغییر سبک زندگی» یکی از مهمترین راه‌حل‌های مدیریت بحران آب

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان نیز طی سخنانی در این برنامه با تاکید بر شعار هفته ی ملی کودک«حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» بیان کرد: برای اینکه کودکان به حال خوش برسند نیازمند برنامه‌های مدون، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم و دستگاه‌های اجرایی استان باید پیوست فرهنگی را در اولویت برنامه‌ها و طرح‌های خود قرار دهند.

محبوبه رجب نسب افزود: در کشور با موضوع بحران آب مواجه هستیم و برای پیشگیری آن، مهم‌ترین مولفه «فرهنگ‌سازی در حوزه اصلاح الگوی رفتاری و تغییر سبک زندگی» است.

وی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این برنامه، بیان کرد: کار فرهنگی در حوزه ی کودک یک عزم همگانی می طلبد و مستلزم برنامه ریزی مدون و پیش‌بینی زمان کافی است.

 وی ضمن تشکر از اقدام شایسته ی اداره کل آب منطقه ای در بهره‌گیری از عروسک محافظ آب با هدف آگاهی‌بخشی به جامعه کودکان و نوجوانان ابراز امیدواری کرد همه ی دستگاههای اجرایی با انجام اقدامات فرهنگی در جهت توسعه ی فرهنگی کودکان گام‌های موثری بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =