نمایشگاه ، محلی  برای کسب تجربه و افزایش همدلی

معاون فرهنگی، اجرایی کانون البرز در نشست صمیمانه با اعضای بازدید کننده از مرکز هشتگرد، نمایشگاه را محلی برای کسب تجربه و افزایش همدلی دانست.

مهری فلاح، معاون کانون البرز در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه با اعضای بازدید کننده نشست صمیمی داشت ،این مقام مسوول ضمن اشاره به تاثیر نمایشگاه در افزایش مهارت، همدلی و تجربه از اعضا خواست تجربیات خود از کارگاه را بیان کرده و در خصوص حس و حال خود و موانع و مشکلات احتمالی صحبت کنند.

اعضا در این نشست تجربه‌ی خوب کار با گل سفال و ایجاد حسس آرامش را مهم‌ترین تجربه‌ی خود خواندند و همگی از حال خوب‌شان در کارگاه لعاب گفتند.

یکی از اعضا به تفاوت رنگ‌آمیزی در کار لعاب با دیگر رنگ امیزی ها سخن گفت وافزود یکی از خوبی های کار لعاب این بود که ما حتما بعد از پخته شدن رنگ اصلی را تشخیص می‌دادیم .

دیگر عضو کارگاه هم از درگیری مشتاقانه با کارگاه برای پیدا کردن طرح و ساخت حجم‌های مختلف سخن گفت.

بچه‌ها در این نشست از کمبود امکانات و نداشتن چرخ سفالگری به تعداد هم سخن گفتند.

بهزاد ابوالقاسم حسینی کارشناس هنری و مربی کارگاه لعاب هم در این نشست صمیمانه از تجربیات خود در زمان آموزش اعضا سخن گفت و این کارگاه را محلی برای چشیدن طعم شکست‌های موقت دانست و از حضور علاقه‌مندانه اعضا یاد کرد.

مهین رزاقی مسوول بخش سفالگری انجمن هنرهای تجسمی کانون البرز هم در این نشست به  یادگیری مهارت«صبر» توسط بچه‌ها  در این کارگاه اشاره کرد و افزود تجربه‌ی خوبی برای بچه‌ها بود تا در کنار مهارت آموزی صبر را هم تمرین کنند.

وی هم‌چنین کارگاه لعاب را اتفاقی نو برای سفالگری خواند و افزود با توجه به تکراری شدن فعالیت سفال برای اعضای قدیمی کانون استان البرز با یک برنامه‌ریزی به موقع  کارگاه جذاب لعاب را به اعضای انجمن معرفی کرد و این اتفاق بسیار خوشایندی بود .

معاون کانون البرز هم ضمن تشکر از تمام عزیزانی که در برگزاری این کارگاه‌ها در شرایط کرونا تلاش کرده‌اند قدردانی کرده و از انگیزه و حضور مشتاقانه‌ی اعضا تشکر کرد  و در پاسخ به درخواست امکانات بیشتر  ابراز امیدواری کرد که با پایان کرونا و بهبود شرایط  فعلی فرصتی فراهم شود که این امکانات آن گونه که شایسته است در اختیار اعضا و همکاران قرار گیرد.

در پایان این نشست  والدین اعضا به همراه  معاون و کارشناس هنری از نمایشگاه آثار فرزندان خود بازدید کردند.

گفتنی است  آثار سفالگری کارگاه لعاب کانون البرز به مناسبت هفته‌ی ملی کودک در قالب نمایشگاه در مرکز شماه ۳ کانون در کرج، معرض دید اعضا  و همکاران کانون البرز قرار گرفته و از ۱۹ مهر ۱۴۰۰ افتتاح شده تا ۲۸ مهر پذیرای این عزیزان خواهد بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =