برگزاری دو وبینار آموزشی به مناسبت هفته‌ی ملی کودک

معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز در یک همکاری مشترک با واحد آموزش و پژوهش کانون البرز، دو نشست آموزشی «کرونا و آسیب پذیری کودکان» و «سینمای کودک» را به مناسبت هفته‌ی ملی کودک با حضور مربیان کانون برگزار کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز علی اصغر اسماعیل‌زاده، اولین سخنران این نشست در حوره کرونا و آسیب‌های  آن به ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان صحبت کرده و پیامدهای فرهنگی، اجتماعی آن را مورد بحث قرار داد.

این متخصص فقر، اضطراب اجتماعی و برخی  از نا برابری‌ها را حاصل اپیدمی کرونا دانست و فقدان مهارت‌های اجتماعی لازم را باعث ایجاد التهاب و  عدم تاب آوری در جامعه دانست .

این عضو کارگروه آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی، در بخش بعدی به شکل ویژه به آسیب‌های کودکان پرداخته و خستگی ناشی از رعایت دستورالعمل‌ها، ناخرسندی کودکان، شرکت اجباری آنان در کارگاه‌ها و کلاس های مجازی و نداشتن تفریح با خیال راحت را از مهم‌ترین این موارد خواند و از مربیان خواست در چنین شرایطی احساسات خود را کنترل و مدیریت کرده و  احساسات مختلف  کودکان از جمله ترس و اضطراب را شناسایی و با فعالیت‌های مناسب جایگزین در جهت رفع آن تلاش کنند.

 مهدی سلطانی گرد فرامرزی دیگر مدرس این نشست هم  در خصوص «سینمای کودک»در ایران و ضرورت ساخت فیلم‌های مناسب برای این گروه سنی تاکید کرد.

این عضو کارگروه آسیب‌شناسی جهاد دانشگاهی با بررسی تاریخچه ی فیلم‌ها و سریال‌های حوزه‌ی کودک به برخی دهه‌های درخشان فیلم‌سازی اشاره کرد و نقش سینما را در فراگیری و آموزش کودکان بسیار پر رنگ دانست.

ندا رحیم پور، معاون پژوهشی  جهاد دانشگاهی استان البرز در پایان این نشست این برنامه را آغاز همکاری با کانون دانسته و ابراز امیدواری کرد که کارگروه آسیب‌های اجتماعی این نهاد بتواند با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه ریزی مناسب‌تری برای شناخت‌ آسیب های حوزه‌ی  کودک داشته باشد.

این دو نشست  صبح روز دوشنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰ در پلت فرم  آموزشی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =