آشنایی کودکان با حقوق خود مهمترین اولویت برنامه‌های هفته ملی کودک باشد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های اجرایی این استان ملزم به همکاری و مشارکت لازم با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای اجرای برنامه های هفته ملی کودک امسال شده اند که مهمترین آن آشنایی کودکان با حقوق خودشان می باشد.

به گزارش روابط عمومی کاداره کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: هماهنگی ها، مکاتبه ها و  رایزنی هایی در این زمینه با دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرداری ها، صداوسیما، حوزه هنری، اداره کل میراث  فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است. 

وی افزود: هفته ملی کودک امسال از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه بوده و شعار آن نیز «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» است. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بحث تربیت و پرورش صحیح قشر کودک و نوجوان مهم بوده و جزو اولویت های هر کشور و دولت است. 

حجت الاسلام میرمحمدی عنوان کرد: سال های اخیر اقدام هایی ارزنده برای تربیت و پرورش صحیح کودکان و نوجوانان در کشور و کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است. 

وی ابراز داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از متولیان اصلی تربیت و پرورش قشر کودک و نوجوان رسالت  سنگینی در این زمینه بر عهده دارد. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته ملی کودک امسال برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و  ادبی در نقاط مختلف این استان اجرا شود. 

حجت الاسلام میرمحمدی اظهار داشت: یکی از اقدام های مهمی که می توان در هفته ملی کودک امسال در کهگیلویه و بویراحمد انجام داد  آشنا کردن هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با حقوق خود است. 

وی افزود: والدین، جامعه و دستگاه های اجرایی در برابر قشر کودک و نوجوان مسئولیت داشته و وظایفی بر عهده دارند. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مکانی در یاسوج با همکاری بهزیستی استان و شهرداری این  شهر برای ساماندهی کودکان کار تدارک دیده شده است. 

حجت الاسلام میرمحمدی عنوان کرد: علاوه بر این نیز تاکنون چند نشست با والدین کودکان کار شهر یاسوج در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار و با آنان گفتگو شده است. 

وی ابراز داشت: برخی از کودکان کار شهر یاسوج به دلیل مشکلات مالی خانواده های خود مجبور به کار کردن و فروش برخی اجناس  هستند. 

حجت الاسلام میرمحمدی گفت: بررسی ها نشان می دهد که هیچ الزامی از سوی خانواده های کودکان کار شهر یاسوج برای کار کردن و  فروش برخی اجناس از سوی آنان وجود ندارد. 

وی اظهار داشت: نکته مهم آن است که کودکان کار در شهر یاسوج از تحصیل باز نمانند، دچار آسیب های اجتماعی نشده و یا مورد سوء  استفاده برای افراد قرار نگیرند. 

حجت الاسلام میرمحمدی افزود: کودکان کار در شهر یاسوج برای ادامه تحصیل مورد حمایت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند و نوشت افزار، کیف و کفش به آنان اهدا می شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =