هم‌نشینی کودکان با بزرگان شهرستان سیاهکل

هم‌زمان با هفته ملی کودک، بزرگان شهرستان سیاهکل استان گیلان به فرصت‌سازی برای آینده‌سازان پرداختند و بسترهای بزرگی کودکان را فراهم‌کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، هفته ملی کودک اوج فعالیت‌های کودک محور در کشور و آغازی بر برنامه‌ریزی‌های رو به‌فردا برای آینده‌سازان ایران اسلامی‌است.

این‌درحالی‌است که اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدایت‌های مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی پیش‌گامی حرکت‌های خلاقانه را برعهده‌گرفته و همواره مورد توجه فعالان عرصه‌ فرهنگ، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور و استان قرارداشته‌اند.

هفته ملی و روزجهانی کودک سال ۱۴۰۰ نیز بستری برای جلب‌نظر هرچه‌بیش‌تر جامعه به نسل کودک و استمرار همراهی همگامان با اعضای کودک و  متولیان این حوزه فراهم‌کرد و آینده‌سازان ایران اسلامی ضمن دیدار با آنان، از راهنمایی و هدایت‌های آن برای بزرگی در فرداهای کشور بهره‌مندشدند.

نخستین گام در این مسیر با دعوت امام جمعه شهرستان سیاهکل از کودکان آغازشد و حجّت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی کریمی طی دیداری صمیمانه با مربیان و اعضای کانون، هفته ملی کودک را به آنان تبریک گفت.

امام جمعه شهرستان سیاهکل در این نشست، از اهمیت کودکی و نقش آن در پرورش و تعالی اندیشه‌های انسانی با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی و اسلامی صحبت‌کرد و نقش مربیان کانون را در تقویت باورمندی کودکان مورد توجه‌قرارداد.

وی در همین زمینه از حرکت‌های سازنده کانون به نیکی یادکرد و با برشمردن برخی از اقدام‌های بنیادین آن گفت: این امر حرکتی ارزش‌مند است و می‌تواند با استمرار حضور مربیان، کودکان و خانواده‌ها در فعالیت‌های شهرستان و ارایه‌ی خدمات فرهنگی در روزهای برپایی نمازهای جمعه و جماعت، اثربخشی افزون‌تری داشته‌باشد.

اعلام آمادگی برای حضور در برنامه‌های هفته ملی کودک، بخش پایانی صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی بود که با قرائت قرآن کریم و خوانش بیانیه حقوق کودک از سوی اعضا و اهدای جایزه به آنان همراه‌شد.

این درحالی‌است که فرمانداری سیاهکل نیز پذیرای کانونی‌ها شد و مربیان و اعضای برگزیده این مرکز فرهنگی هنری با فرماندار شهرستان دیدار و گفت‌وگوکردند.

رحمت حیدری‌نژاد طی این نشست، براهمیت روزهای کودکی، بر ضرورت فعالیت مستمر و هدف‌مند در این زمینه تاکیدکرد و فعالیت‌های مربیان کانون پرورش فکری ارزنده‌خواند.

نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه از اثربخشی واگذاری مسئولیت‌ها به کودکان و فرصت‌سازی برای آنان سخن‌گفت و براین اساس از عضو برگزیده کانون برای ایفای نقش فرماندار دعوت‌کرد.

ادامه‌بخش این دیدار نیز هنرنمایی اعضا، اهدای جایزه به اکودکان و ارایه‌گزارش فعالیت‌های ۶ ماهه نخست سال جاری از سوی سمیه رنجبر، مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سیاهکل به فرمانداربود.

سرپرست شهرداری سیاهکل نیز از دیگر مسئولانی بود که به استقبال هفته ملی کودک رفت و پذیرای مربیان و اعضای کانون سیاهکل شد.

راضیه غمگسار که پیشینه‌ی عضویت در کانون را درکارنامه دارد از خاطرات شیرین حضور در این مجموعه برای کودکان صحبت‌کرد و از آنان خواست از راهنمایی‌های مربیان کانون به بهترین شکل ممکن استفاده‌کنند.

او درپایان ضمن اهدای هدیه به کودکان، از اعضا برای ایفای نقش شهردار و ارایه راه‌کارهای مناسب برای ارتقای سطح زندگی در سیاهکل دعوت‌کرد.

هلال احمر شهرستان سیاهکل نیز از دستگاهایی بود که در همراهی با کانون و کودکان پیشگام‌شد و با اعزام جمعی از کارشناسان این مجموعه، در روزی که «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت‌جامعه» نام‌گذاری‌شده، به ارایه‌ی آموزش‌های مورد نیاز کودکان برای پاس‌داشت از سلامت پرداخت.

آموزش کمک‌های اولیه به کودکان، تشویق کودکان برای تقویت روحیه امدادگری و دگرخواهی و هم‌چنین،  اجرای مسابقه نقاشی و اهدای جایزه به آنان از جمله برنامه‌ها به‌شمارمی‌رفت.

یادآورمی‌شود، ویژه‌برنامه‌های هفته ملی و روزجهانی کودک از ۱۶ مهر ۱۴۰۰ آغازشده و تا ۲۲ ماه جاری ادامه‌خواهدداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =