استاندارد تربیت کودکان دین است/مربیان در جایگاه پیامبران نشسته‌اند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته ملی کودک در جمع مربیان و اعضای مراکز کانون پرورش فکری عنوان کرد: برای ایجاد امنیت و داشتن زندگی سالم باید به استانداردهای تعیین شده دینی بیشتر توجه کرد و از کلی گویی و گذر از ظرایف ونکات کلیدی پرهیز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی،حجت الاسلام و المسلمین نوری خطاب به مربیان و مدرسان حوزه کودک خاطرنشان کرد: مربیان در جایگاه پیامبران نشسته‌اند و مسئولیتی که ایفا می‌کنند بسیار مقدس است ودر خور توجه برای همین هم باید دقت داشته باشند نسبت به امانت‌هایی که به آنها سپرده شده است خیانت نکنند.
در عین حال امام جمعه بجنورد به استانداردهای تربیتی از منظر قرآن اشاره کرد و گفت: پیامبر به محض ورود به مدینه قانونی را در ۴۰ ماده برگرفته از قرآن نوشتند و مبنای جامعه دینی قرار دادند.
به گفته وی در حوزه کودک هم حرف وحدیث‌های زیادی داریم ولی باید کارشناسان به جزء وارد گود شوند و به دور از کلی گویی یک سند و چشم انداز قانونی برای احقاق حقوق کودکان از دل قرآن وحدیث وسلوک اهل بیت استخراج کنند.
اگرچه حجت الاسلام والمسلمین نوری تربیت کودکان را در بستر جامعه دانست ولی به این نکته هم تأکید کرد که تربیت در بزرگسالی کار آسانی نیست همان‌طوری که نقاشی بر روی یک کاغذ سفید راحت‌تر از کاغذ خط هطی ومچاله شدت است.
در ادامه این دیدار فرهاد آقا بیگی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در استان اشاره کرد و گفت: شعار امسال با عنوان هفته حال خوش زندگی و رنگ خوش کودکی بسیار جامع و کامل گویای اهداف برنامه‌ها است.
وی با تأکید بر اینکه در طول این هفته پیک امید کانون در مناطق حاشیه شهر وکودکان کم برخوردار برنامه خواهد داشت، گفت: کانون به عنوان یکی از اعضای کنوانسیون حقوق کودک با نگاهی اسلامی و برابر نسبت به همه‌ی کودکان جهان تلاش می‌کند تا حقوق کودکان برآورده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =