رنگ خوش زندگی را نگه‌دارید تا خوشحال باشید

«للیت رائول» عضو هیات داوران جایزه‌ جهانی فیپرشی که از سوی فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (FIPRESCI) برگزار می‌شود، با صدور پیامی تصویری به بهانه هفته‌ ملی کودک، خطاب به کودکان و نوجوانان ایرانی می‌گوید که اگر از خودشان راضی باشند، خوشحال خواهند بود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با هفته‌ ملی کودک که از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در سراسر کشور در حال برگزاری است، افراد و دست‌اندرکاران هنر و فرهنگ کودک از سراسر جهان با صدور پیام‌هایی جداگانه خطاب به کودکان ایرانی، این رویداد را مهم دانسته و از آنان خواسته‌اند که از این فرصت، به نفع شادزیستن بهره ببرند.
رائول در ابتدای پیامش خطاب به «بچه‌های عزیز»، خود را این‌گونه معرفی می‌کند:  من «للیت رائول» منتقد سینما، معلم و مترجم فرانسه از کشور هند هستم. دوستان عزیزم، من می‌خواهم در مورد شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» با شما صحبت کنم.
پس اول از همه، من در مورد دوران کودکی با شما صحبت خواهم کرد.
او در ادامه می‌گوید: بچه‌های عزیز، دوران کودکی بهترین دوران زندگی است. در هیچ دوره‌ای از زندگی به اندازه‌ وقتی که کودک هستید، نمی‌توانید تا این اندازه از زندگی لذت ببرید؛ به همین دلیل دوران کودکی بهترین قسمت زندگی است.
این منتقد سینما همچنین معتقد است که بی‌گناهی، مهم‌ترین ویژگی در دوران کودکی است: وقتی شما جوان و بعد مسن می‌شوید این ویژگی در شما کمتر می‌شود.
او می‌گوید: وقتی کودک هستید، خیلی بیشتر یاد می‌گیرید. شما می‌توانید چیزهای زیادی در مورد زندگی و موضوعات مختلف آن در دوران کودکی‌تان کشف کنید. بنابراین من به شما می‌گویم که از دوران کودکی خود نهایت استفاده را ببرید.
وی در این پیام ویدئویی به بچه‌های ایرانی توضیح می‌دهد: در دوران کودکی برای دیدن و پیدا کردن دوستان زیادی برای زندگیتان فرصت خواهید داشت. بنابراین خلاق باشید و دوستان خوبی پیدا کنید که برای همیشه در تمام طول زندگی برای شما باقی بمانند.
وی در ادامه به سراغ تعریف و اهمیت موضوع شادی می‌رود و با طرح این پرسش که «چه‌طور شادی را به دست بیاورید؟» توضیح می‌دهد: راستش ما با چیزهای ساده به خوشبختی می‌رسیم. مثلا شما به والدین‌تان کمک می‌کنید و شادی را به‌دست می‌آورید. با دوستانتان بازی می‌کنید، یاد می‌گیرید و لذت می‌برید، باز هم شادی را به‌دست می‌آورید. شادی یعنی حس رضایت‌مندی از خودتان؛ اگر شما از خودتان راضی باشید، خوشحال خواهید شد.
او در بخش دیگری از این پیام تاکید می‌کند که نباید انتظارات زیادی داشته باشیم: انتظاراتتان را ساده کنید، چون اگر بتوانید انتظارات خود را ساده نگه دارید، می‌توانید آن‌ها را برآورده کنید و بعد راضی باشید.
این عضو هیات داوران جایزه‌ی جهانی فیپرشی همچنین در مورد «رنگ خوش زندگی» که بخشی از شعار هفته‌ ملی کودک است، می‌گوید: برای من رنگ‌های زندگی به احساسات مختلفم برمی‌گردد. بنابراین احساسات خوب را نگه می‌دارم و از احساسات منفی در زندگی دوری می‌کنم؛ امیدوارم از هفته‌ی ملی کودک لذت ببرید.
امسال هفته‌ ملی کودک در ایران درحالی از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود که شیوع کرونا باعث شده که رویدادهای مختلف به شکل مجازی درآیند، با این‌حال متولیان این اتفاق سراسری سعی کرده‌اند که با ترکیب برنامه‌های آنلاین و مجازی در کنار برنامه‌های حضوری در مکان‌های روزباز شهرها، به مسایل کودکان و سلامت روان آنان توجه داشته باشند. همین امر موجب توجه افراد دست‌اندرکار دنیای کودکان در سراسر جهان است که با صدور پیام‌هایی، به این اتفاق توجه کرده‌اند.
اخبار ویژه‌برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع کانون و سازمان‌های مختلف سهیم در برگزاری هفته‌ ملی کودک در پایگاه خبری کانون به نشانی kanoonnews.ir بازتاب داده می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =