رویکرد متفاوت کانون برای ایجاد فاصله با کرونا در هفته ملی کودک

قاسم سلیمانی، دبیر هفته‌ی ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کرج گفت در هفته ملی کودک سعی کردیم کودکان را از شرایط کرونا دور کنیم.

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز این مقام مسوول  در این مراسم که هم‌زمان با  روز ۲۰ مهر ماه، روز «کودک،کتاب، هنر و ادبیات» و به منظور تجلیل از سه نفر از هنرمندانی که در سال ۱۴۰۰ بیشترین همکاری را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز داشته‌اند، برگزار شد ضمن تبریک هفته‌ی ملی کودک، دور کردن کودکان از شرایط کرونا و ناراحتی های حاصل از آن را  دلیل انتخاب شعار  «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برای این هفته دانست و ضمن اشاره به دستور مدیرعامل محترم برای بازگشایی مراکز با حضور اعضا از ابتدای هفته‌ی ملی کودک افزود ما در  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  سعی کرده‌ایم با اجرای فعالیت در دو قالب مجازی و حضوری بخشی از فعالیت‌ها را که امکان حضوری شدن آن وجود داشت در فضای باز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم که این فعالیت‌ها از جمله اجرای نمایش در فضای باز مرکز تئاتر کانون و افتتاح و به کارگیری تماشاخانه‌های سیار و فعالیت  کتابخانه های سیار، مورد  استقبال خانواده‌ها واقع شد.

وی در ادامه در مورد طرح «#ساعت_ کودکی» صحبت کرد و افزود این طرح امسال ۱۷ مهر ماه راس ساعت ۱۸ توسط کاربران فضای مجازی اجرا شد و تولید و اشتراک محتوا توسط این عزیزان و استقبال هنرمندان و نویسندگان از این طرح به دست‌اندرکاران این حوزه تکلیف کرد  که بیش از پیش تلاش خود را بکنند تا فعالیت های خوب و اثربخش تقدیم  کودکان کنند.

سلیمانی که مسوولیت اداره‌کل کانون استان البرز را نیز بر عهده دارد در پایان سخنانش از زحمات همکاران البرز قدردانی کرد.

 در ادامه‌ی این برنامه سیده معصومه (شهرزاد شمس) که به عنوان«عضو فعال انجمن قصه‌گویی» در سال ۱۴۰۰ تجلیل می‌شد در خصوص قصه‌گویی و اثربخشی آن برای کودکان و نوجوانان سخن گفت، این هنرمند هنر قصه‌گویی را راهی برای ارتقای فرهنگ کودکان و انتقال فرهنگ غنی کشور به آیندگان دانست و از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جهت برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی و حمایت از قصه‌گویان قدردانی کرد.

مسعود مهدی، تهیه کننده و کارگردان برنامه تلویزیونی کودک سیمای البرز «بومرنگ» هم که به عنوان یکی دیگر از هنرمندانی که در این نشست تجلیل شد از این برنامه و افتخاراتی که در طول دو سال پخش کسب کرده سخن گفت و بخش مهمی از این موفقیت‌ها را مرهون حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و مسوولان آن دانست.

رضا( مهرداد) اقتداری از همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز هم به عنوان سومین هنرمندی که به عنوان نویسنده کتاب«راز اصوات» و مدرس موسیقی کودک تجلیل شده بود، این کتاب را حاصل چهل سال تجربه عنوان کرد و از مدیرکل کانون البرز درخواست کرد تا ضمن  احیای موسیقی در  کانون استان به فعالیت‌های این بخش بیشتر توجه شود .

تلاوت قرآن توسط«محمدرضا اجاقی» عضو نوجوان مرکز مجتمع کانون کرج،پخش تیزر هفته‌ی ملی کودک،برگزاری یادواره‌ی شهید «علی لندی»، اجرای استندآپ کمدی توسط «سارینا حیدری» عضو مرکز شماره ۱ کانون کرج و قصه گویی قصه‌ی «گربه‌ی دم بریده» توسط «رها باقری مطلق» عضو مرکز شماره ۴ کانون کرج و انجمن قصه گویی که هر دو با برنامه تلویزیونی بومرنگ هم همکاری دارند از دیگر بخش های این نشست بود .

در بخش نهایی لوح‌های تقدیری با امضای مدیرکل کانون البرز به همراه تابلوهایی از آثار اعضای کانون به این هنرمندان اهدا شده و تجلیلشدند.

گفتنی است این مراسم با حضور مدیرکل، معاون، کارشناسان، جمعی از مسوولان و مربیان کانون البرز و  سه هنرمند تجلیل شده ، در سالن همایش‌های مرکز مجتمع برگزار شد هم چنین دیگر علاقه مندان هم از طریق فضای مجازی  و نشانی alborz.kpf.ir/live    با این آیین همراه بودند .

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =