دیدار اعضای برگزیده کانون پرورش فکری گنبدکاووس با معاون استاندار

به مناسبت هفته‌ی ملی کودک، اعضای برتر و برگزیده‌ی کانون پرورش فکری گنبد به‌همراه مدیرکل کانون، مسوول روابط‌عمومی و دبیرهفته ملی کودک و مربی مسوولان مراکز شهرستان با حضور در سالن اجتماعات فرمانداری، با معاون سیاسی‌امنیتی‌اجتماعی استاندار، فرماندار ویژه، شهردار و رئیس شورای شهر این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، تجلیل از اعضای برتر و برگزیدگان کانون که در فعالیت‌هایی مانند شعر و داستان، کتابخوانی، نقاشی، اسباب‌بازی،قصه گویی،عکاسی، سرود، عروسک و ... افتخارات خوبی را با نام کانون کسب نمودند، با حضور محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون، سیداحسان مسلمی مسوول روابط‌عمومی و دبیرهفته ملی کودک، طیبه جلالی و سمیه محمدی، مربیان مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره یک و دو کانون در سالن اجتماعات فرمانداری گنبدکاووس انجام شد.

احسان مکتبی، معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان

معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در این دیدار ضمن تبریک هفته‌ی ملی کودک و روز بزرگداشت حافظ از همه دست‌اندرکاران به جهت برگزاری این نشست قدردانی کرد.

احسان مکتبی از مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان تنها نهاد تخصصی حوزه کودک و نوجوان نام برد که وظیفه کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان که سرمایه اصلی جامعه می باشند را به دوش می‌کشد.

وی با تشکر از خانواده‌های اعضایی که در نشست حضور دارند به‌جهت مسیری که در برابر بچه‌ها گشودند تا فرهنگ‌هنر و ادب را انتخاب کنند، به آنها اطمینان داد این مهم پشتوانه‌ی محکمی برای آینده‌ی آنها خواهد بود.

مکتبی با بیان اینکه اگر فرزندان ما با زبان شاعران بزرگی مانند مولوی، حافظ، فردوسی، مختومقلی فراغی و ... آموزش ببینند و در سایه‌سار اشعار انها رشد کنند، در جوانی، میانسالی و بزرگسالی، با توجه به آشنایی که با منش این شاعران بزرگ داشتند، راه درست را در پیش خواهند گرفت.

در این دیدار همچنین عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس، با اشاره به رسالت‌های کانون پرورش فکری بیان کرد: کانون توانسته نسل آینده را مهربان‌تر، با رفتارهای انسانی قوی‌تر و ویژگی‌های درست انسانی پرورش دهد.

وی تصریح کرد: از دغدغه‌های کانون مطلع هستم و تلاش ما این است که با انجام برخی اقدامات شرایط بهتری در این مجموعه ارزش‌مند رقم بخورد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس همچنین با اشاره به موفقیت‌های این شهرستان در عرصه‌های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی اظهار داشت: امیدوارم به زودی شاهد موفقیت‌های بیشتر کانونی‌ها در مسابقات ملی و بین‌المللی باشیم.

مدیرکل کانون گلستان نیز در صحبت‌های خود با تشکر از مساعدت‌ و نگاه ویژه فرماندار گنبد و همچنین معاون استاندار به حوزه کودک و نوجوان اظهار داشت: پرورش نسل خلاق و پویا نتیجه تربیت نیروی انسانی کارآمد است که باعث بوجود آمدن موفقیت کودکان و نوجوانان و در نهایت رسیدن آنها به بلوغ و بالندگی فکری خواهد شد.

محبوبه رجب‌نسب با اشاره به ماهیت جلسه اظهار داشت: هدف اصلی کانون کسب رتبه‌های برتر نیست بلکه تربیت نیروی انسانی خلاق و خودباور و دارای مهارت کافی برای خوب زندگی کردن است که این نیروی کارآمد می تواند افتخارات ملی و بین المللی کسب کند.

وی با برشمردن موفقیت‌هایی که توسط اعضا و مربیان کانون گنبدکاووس در این سال‌ها کسب شده است، گفت: با اطمینان می‌توان گفت بخش بزرگی از کسب این موفقیت‌هایی به‌دلیل حمایتی بود که توسط مسوولین شهرستان صورت گرفت و ما نیز برای ساخت آینده‌ای روشن، چاره‌ای جز انجام کارهای فرهنگی‌ ریشه‌دار نداریم و کانون پرورش فکری هم بهترین مکان برای انجام کارهای فرهنگی ارزشمند و مهارت‌های زندگی در حوزه کودکان و نوجوانان است.

وی در انتها با بیان اینکه برای داشتن کشور و شهری توسعه یافته، باید نیروی انسانی توسعه یافته تربیت کرد، از مسوولین حاضر در برنامه خواست با حمایت بیشتر خود از مجموعه کانون به انجام این مهم کمک نمایند.

شهردار و رئیس شورای شهر شهرستان گنبد کاووس نیز در سخنانی ضمن تاکید بر اولویت کار فرهنگی بر عمرانی، بر حمایت از مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کردند.

در این برنامه همچنین طیبه جلالی و سمیه محمدی، مربی مسوولان مرکز فرهنگی هنری شماره یک و دو گنبدکاووس به ارائه گزارش از اقدامات و برنامه‌های کانون پرداختند.

نقالی نورا حقیقت، غزل‌سرایی بارانه نشاطی، خوانش متن بیانیه هفته ملی کودک توسط زهرا رمرودی و تقدیر از ۲۷ برگزیده مسابقات ملی و بین المللی و مربیان کانون گنبدکاووس از دیگر برنامه‌های این دیدار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =