جشن هفته ملی کودک توجه به محیط زیست را تلنگر زد

حضور مسئولین محیط زیست در جشن هفته ملی کودک کانون در روستای چنار باشی و اهدای بسته های فرهنگی به کودکان، توجه به محیط زیست را تلنگری با نشاط زد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،در ادامه ویژه برنامه هفته ملی کودک،کتابخانه های سیار روستایی شمار یک و دو و سه جشن هفته ملی کودک را در روستای چنار باشی از توابع شهرستان سیوان برگزار کردند.
بر اساس این‌گزارش در این برنامه بخش های متنوعی مانند مسابقه،نقاشی،نمایش خلاق،شعر خوانی،معرفی کتاب و اهدای کتاب و بسته های فرهنگی و همچنین بسته فرهنگی محیط زیست به کودکان دبستات سید جمالدین اسد آبادی هدیه داده شد.
حضور مدیر کل و کارشناسان محیط زیست استان در کنار سرپرست و مسئولین کانون استان از جنبه های قابل توجه این برنامه به شمار می رفت که نشان از روحیه مشارکت پذیری خوب و هم‌افزایی فرهنگی داشت.
 در ابتدا محمدرضا رستم پور سرپرست کانون و غلامرضا ابدالی مدیر کل محیط زیست استان دقایقی کوتاه و به زبان کودکانه با کودکان از هفته ملی کودک گفتند سپس برنامه های متنوعی توسط مربیان کتابخانه های سیار روستایی به اجرا درآمد
 در حاشیه این مراسم مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: دوران کودکی مهمترین راه برای پرورش نگرش های محیط زیستی است . کودکان ارزشمندترین سرمایه های هر جامعه ای محسوب می شوند که از هم اکنون می توانند از طریق دریافت آموزش‌های زیست‌ محیطی زمینه ارتقای سطح دانش محیط زیستی افراد جامعه در آینده را فراهم نمایند.

وی  افزود: بی‌شک برای حفظ محیط زیست، دقت و توجه به آینده‌‎ سازان این سرزمین در زمره‌ مهمترین امور خواهد بود و این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

ابدالی ادامه داد: بچه‌ها طبیعت را دوست دارند و باید در حفظ سلامت و نظافت آن تلاش کنند تا بیشتر از آن بهره ببرند.

وی اظهار امیدواری کرد باتوجه به شعار این هفته با عنوان "حال خوش کودکی، بوی خوش زندگی " کودکان عزیز جهت ساختن آینده ای زیبا و سالم برای محیط زیست ایران گام بردارند تا بتوانند آن را بعنوان میراث به نسل های بعد هدیه نمایند.
ویژه برنامه های  هفته ملی کودک  به دبیری کانون از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه در  حال برگزاری است
 این برنامه ها با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی  در حال اجرا هستتد که رونمایی از انیمیشن حرفه ای کانون استان-معرفی کودکان ونوجوانان موفق- کودک و شعر حافظ در روز حافظ- اهدای کتاب به مناطق محروم و کم برخوردار- اهدای کتاب به  کودکان مدافعان سلامت-اهدای کتاب  های بریل به کودکان نابینا- نقاشی روی ماسک در خانه- مسابقه پادکست طنز قصه گویی- نشست تخصصی بررسی شعر کودک-بررسی داستان کودک با حضور چهره های  کشوری  ادبیات کودک-جشن ویژه انجمن نمایش و عکاسی- تجلیل از برگزیدگان جشنوارهب یست و سوم قصه گویی-پیام تصویری هنرمندان و چهره های برجسته به مناسبت هفته ملی کودک و عضویت رایگان کودکان – و جشن ویژه روستا توسط کتابخانه های سیار روستایی از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده ی کانون استان برای این هفته به شمار می روند.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی،هنری در سراسراستان به صورت ثابت،سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی ،هنری و آموزشی ارائه می دهد. که این روزها تمامی فعالیت های شصت و چهار گانه ی آن به صورت مجازی انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز با فعالیت فرهنگی ،ادبی،هنری در شیفت صبح و عصر  در فضای مجازی kpf به بچه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند.علاوه براین ها  بیش از هشت انجمن مجازی و ۱۰۹ کارگاه مجازی با فعالیت های ۶۴ گانه  نیز با دعوت از چهره های فرهنگی،ادبی و هنری کشوری و استانی،چراغ برنامه های کانون را روشن نگه داشته اند.این در حالی است که فعالیت های مجازی نسبت به فعالیت حضوری زمان بیشتری ازمربیان کانون می گیرد و هماهنگی و اجرا و حساسیت ویژه ی آن با سختی بیشتری همراه است
 درفصل جاری پاییز نیز کانون استان ایلام  علاوه بر فعالیت های مراکز ثابت در کارگاههای عمومی،در سایت kpf ،تعداد ۴۰ کارگاه تخصصی را به صورت برخط و شهریه ای درحال برگزاری دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =