در کنار کودکان مدرسه بیمارستان حامی یار

روز سه شنبه ۲۰ مهرماه و پنجمین روز از هفته ملی کودک جهانبخش قنبری مدیرکل کانون و سرهنگ حسن مفخمی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اراک و هیات همراه از مدرسه بیمارستان حامی یار دیدن کردند ضمن تبریک هفته ملی کودک و نیروی انتظامی از کودکان این مجموعه دلجویی کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در این دیدار ابتدا«حامد صوفی» نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور و مشارکت خیرین و مسئولان در این امر به ارایه گزارشی از فعالیت های موسسه خیریه حامی یار پرداخت و گفت: این موسسه فعالیت خود را از سال۹۳ آغازکرده  و در نخستین قدم دفتر خدماتی خود را در بیمارستان امیرکبیر تاسیس کرد.  
مدیرعامل موسسه حامی‌یار استان مرکزی با اشاره به اینکه فعالیت رسمی آموزشی این موسسه از سال ۹۵ آغاز و ۲۲۰ معلم استان مرکزی تاکنون در راستای ارایه خدمات آموزشی به کودکان مبتلا به سرطان با این موسسه همکاری دارند،   وی همچنین به ارایه گزارشی از فعالیت های مدرسه بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان پرداخت و ادامه داد: در سال ۹۳ در اولین اقدام این موسسه دفتر مددکاری را در بیمارستان امیرکبیر تأسیس کرد و از سال ۹۵ به‌طور رسمی فعالیت آموزشی خود را شروع کرد
راه‌اندازی «مدرسه بیمارستان» فضای آموزشی مطابق با استانداردهای آموزشی، پزشکی و روانشناسی که امکان برخورداری از آموزش‌های تحصیلی و اوقات فراغت را برای کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت‌درمان و مزمن، در طول مدت درمان آن‌ها، فراهم می‌آورد.
وی با بیان اینکه افسردگی، اضطراب، عدم علاقه، عزت‌نفس پایین می‌تواند به علت عدم حضور کودک در مدرسه اتفاق بیفتد گفت: بدون مدرسه کودک می‌تواند احساس فقدان وبی هدفی کند، کودکان و نوجوانان نگرانی زیادی برای بازگشت به مدرسه بعد از غیبت‌های طولانی که به‌منظور درمان و بستری شدن صورت گرفته بود دارند و والدین نیز واکنش هیجانی نسبت به بازگشت فرزندشان به مدرسه دارند و آنها نگران‌اند فرزندشان بیماری مسری بگیرد همچنین والدین نگرانند از اینکه فرستادن کودک به مدرسه باعث استرس اضافی برای او در این زمان می‌شود.
مدیرعامل موسسه حامی یار تصریح کرد: به همین منظور ایجاد فضای آموزشی مطابق با استانداردهای پزشکی و با در نظر گرفتن شرایط خاص جسمانی و روحی هر کودک، ضرورت دارد. صوفی اضافه کرد: برقراری عدالت آموزشی، پیشگیری از محرومیت‌های تحصیلی، ارتقا روحیه و جلوگیری از افسردگی و بی‌حوصلگی کودک و پدیده بیمارستان زدگی، علاقه‌مندی به مدرسه پس از درمان، تقویت مثبت اندیشی توان‌بخشی در به دست آوردن پیشرفت تحصیلی، تعیین مشکلات آموزشی دانش آموزان مبتلا به بیماری‌های سخت‌درمان در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله اهداف مدرسه بیمارستان است.
وی اظهار داشت: هر کودک بستری با بیماری مزمن و سخت‌درمان در بیمارستان امیرکبیر اراک، پس از شناسایی و انجام مصاحبه حضوری، دارای پرونده مجزا در مدرسه بیمارستان خواهد شد و نیازسنجی صورت خواهد گرفت. مدیرعامل موسسه حامی یار خاطرنشان کرد: کادر «مدرسه بیمارستان» با بخش‌های بستری کودکان در ارتباط بوده و هر روز با آگاهی از تعداد کودکان بستری و شرایط آنان و ضمن ارتباط مستمر با پزشک معالج و مدرسه کودک، آموزش تحصیلی ایشان انجام می‌شود. همچنین هر روز هفته، کلاس‌های مختلف اوقات فراغت در بخش بستری کودکان برگزار می‌شود.
در ادامه  مدیر کل کانون ضمن تبریک هفته ملی کودک و تشکر از زحمات این مجموعه خاطر نشان کرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچون سال های قبل در کنار شماست و از هیچ کمکی برای این عزیزان دریغ نخواهد کرد.
پایان این مراسم دیدار با کودکان مدرسه بیمارستان حامی وبرآوردن آرزوی چند نفر از بچه ها که دوست داشتند سوار ماشین پلیس شوند بود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =