مراکز فرهنگی، هنری کانون البرز در پنجمین روز هفته‌ی ملی کودک

مراکز کانون البرز به مناسبت ۲۰ مهر ماه ، پنجمین روز هفته ملی کودک ویژه برنامه هایی را اجرا کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون البرز این روز در روزشمار این هفته  به عنوان روز «کودک،کتاب هنر و ادبیات» نام گرفته بود و مراکز ثابت و سیار البرز برای این مناسبت برنامه اجرا کردند.

مربیان در مرکز هشتگرد ضمن معرفی این روز برخی نویسندگان کودک و نوجوان را به دانش آموزان معرفی  کردند، بحث و گفت و گو با موضوع « بهترین کتابی که خوانده‌ام »، معرفی کتاب «کلاغ خنزر پنزری» و قصه‌گویی آن  و  معرفی «هنر قصه‌گویی» با توجه به موضوع روز، آموزش کاردستی و معرفی کانون مجازی از دیگر برنامه‌های این مرکز بود .

در مرکز شماره یک کرج مربیان در پنج نوبت برای دانش آموزان مدارس ملاصدرا ومسلم ابن عقیل فعالیت اجرا کردند، بازی با کلمات و جمله‌سازی، روخوانی کتاب«خشم قلمبه»،قصه‌گویی قصه‌ی «یک نردبان و دو هندوانه» و کاردستی آدمک‌ها با موضوع «دست در دست هم دهیم به مهر برای  سلامتی» و معرفی روز بیستم مهر ماه، فعالیت‌های این مرکز بود .

در مرکز شماره دو کانون کرج برنامه برای دو نفر عضو مراجعه کننده به صورت حضوری و برای دانش‌آموزان به صورت مجازی اجرا شد .

کتابخوانی  کتاب«حیوانات شب بیدار»، آشنایی با حقوق کودک، قصه گویی قصه‌ی «ببو» با استفاده از عروسک های کاغذی، کاردستی آموزش ساخت عروسک ‌های کاغذی و برگزاری کارگاه سفالگری از برنامه‌هایی بود که توسط مربیان این مرکز اجرا شد .

مربیان مرکز شماره ۴ کانون کرج هم  با دو اجرای مختلفمیهمان فضای «شاد» مدارس بودند و برای دانش‌آموزان  فعالیت های مختلفی اجرا کردند.

پخش نماهنگ شعرخوانی«شعرماه»،قصه‌گویی قصه های‌ «حسنو» و «بهار دوستی »،پخش پویا نمایی«کشاورز و ربات»، کاردستی  های«ماشین،دستکش و عروسک نژادها»، بحث آزاد و معرفی روزشمار هفته‌ی کودک با استفاده از ویدیوی کوتاه از برنامه‌های این مرکز بود.

در مرکز مجتمع کانون کرج هم یک ویژه برنامه‌ی «حافظ خوانی» با توجه به بزرگداشت حافظ شیرازی برگزار و اعضای قدیم و جدید مرکز با رعایت دستورالعمل‌ها حضور یافته و  در رابطه با فعالیت‌ها  بحث و گفت و گو کردند.

کتابخانه‌ی سیار هم در این روز با مراجعه به «منطقه حصار» با همکاری دفتر تسهیلگری منطقه و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز و موسسه مهر گیتی برای کودکان و نوجوانان این منطقه شعرخوانی، معرفی کتاب، نمایش فیلم انیمیشن و مسابقه و سرگرمی را اجرا کرد.

فعالیت‌های ویژه هفته ملی کودک در  مراکز کانون البرز تا روز پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ با شعار این هفته«حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی»، ادامه خواهد داشت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =