آغاز به‌کار کتابخانه‌های پستی در کانون سمنان

کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان همزمان با بازگشایی هوشمند مراکز در هفته ملی کودک، آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به بهانه هفته ملی کودک و پیرو دستورالعمل بازگشایی هوشمند مراکز فرهنگی‌هنری، فعالیت مربیان کتابخانه‌های پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو شهرستان سمنان و شاهرود نیز آغاز شده است.
کتابخانه‌های پستی کانون پرورش فکری فرصتی برای دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب و عامل شکوفایی اندیشه در افراد جامعه عنوان شده‌اند. این مراکز، ویژه کودکان و نوجوانان روستایی است که دسترسی به کتاب ندارند و در این مراکز با هدف تحقق و توسعه فرهنگی، کتاب و مطالب خواندنی از طریق پست و با همکاری و همراهی مدیران مدارس برای دانش‌آموزان عضو این کتابخانه ارسال می‌شود. در همین حال، اعضای این مراکز پستی نیز پس از مطالعه از همان طریق، کتاب‌ها را برگشت داده و منابع جدید دیگری دریافت می‌کنند و این چرخه در طی سال جریانی مستمر دارد.
با همه‌گیری ویروس کرونا و در پی تعطیلی مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و کتابخانه پستی، بار دیگر فعالیت این مجموعه با کتاب‌رسانی در دو مرکز پستی سمنان و شاهرود آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =