جشن هفته ملی کودک در منطقه مرزی سیلوانا برگزار شد

کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه، ویژه برنامه هفته ملی کودک را با حضور محدود دانش آموزان و مسئولان استانی و منطقه‌ای در محوطه باز دبستان روستای میرآباد سیلوانا برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، این ویژه‌برنامه که با حضور مدیرکل کانون استان، رییس آموزش و پرورش سیلوانا و جمعی از معتمدان محلی با شعار «روز کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی» در ششمین روز از هفته ملی کودک برگزار شد با برنامه‌های شاد و متنوعی همراه بود.

مدیرکل کانون استان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک هفته ملی کودک گفت: هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۰ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» از ۱۶ تا ۲۲ مهر و با تکیه بر حق بهره‌مندی تمام کودکان از بازی و نشاط در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است.

جواد زاهدی افزود: یکی از افتخارات شاخص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، گام نهادن در مسیر رعایت عدالت فرهنگی در مناطق مرزی، عشایری و کم‌برخوردار است.

زاهدی تصریح کرد: فعالیت هشت کتابخانه سیار روستایی و شهری و چهار کتابخانه پستی در کنار ۲۳ مرکز ثابت کانون در استان و همچنین گشایش و تجهیز بیش از ۲۰ کتابخانه در مدارس مناطق حاشیه‌نشین استان، نشان از توجه ویژه کانون به کودکان مناطق مرزی و عشایری است.

اجرای سرود، شعرخوانی، اجرای مسابقه‌، معرفی کتاب و اهدای جایزه از جمله برنامه‌هایی بود که در این جشن برگزار شد.

۲۱ عنوان برنامه برای اجرا در هفته ملی کودک از سوی کانون آذربایجان غربی تدارک دیده شده است که از جمله آن‌ها می توان به آموزش کاردستی با عنوان توجه به بازیافت‌ها، کارگاه شیوه‌های صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی، برپایی نمایشگاه‌های مجازی، کارگاه‌های کاردستی با عنوان خنده‌های زیر ماسک، کارگاه ادبی با عنوان «پیراهن سبز زمین»، کارگاه خوشنویسی با عنوان «حق من از آموزش»، کارگاه‌های نقاشی با عنوان «مواظب انرژی‌های آینده من باشید»، کارگاه‌های ادبی با موضوع «بهترین کاری که در ایام کرونا انجام داده‌ام»، قصه گویی کودکان و نوجوانان با موضوع مصرف صحیح آب «قطره قطره زندگی» و برگزاری کارگاه‌های کاردستی با عنوان «پروانه‌های صلح و دوستی»، خوانش شعر گروهی توسط کودکان با عنوان «شادی حق همه ماست» اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =