افتتاح آسمان‌نمای سیار کانون برای «بچه‌های سر به هوا» در کرمان

همزمان با آغاز به کار انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در هفته ملی کودک، آسمان‌نمای سیار این مجموعه نیز افتتاح شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌المللی کانون، انجمن نجوم «بچه‌های‌ سر به‌ هوا» به همت کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان به عنوان اولین انجمن نجوم شهر کرمان، با حضور محسن روحی مدیرکل کانون کرمان، پرویز افزون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مجید خزاعی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رییس مرکز آموزشی و فرهنگی سما و تعداد محدودی از دانش‌آموزان دبستان دخترانه سما افتتاح شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مراسم افتتاح این انجمن نجوم با اشاره به این‌که مهربانی با بچه‌ها، سیره پیامبر مهربانی است، بیان کرد: اگر بچه‌ها با آسمان و آسمانی‌ها آشنا شوند با درسی عملی به یگانگی خداوند و اصلی از اصول دین یعنی توحید خواهند رسید.

روحی ضمن تشکر از حمایت‌های مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان برای مشارکت در خرید آسمان‌نما از محل بودجه آسیب‌های اجتماعی گفت: بی‌توجهی به حوزه کودکان نقطه شروع معضلات اجتماعی است و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راهی غیر از نگاه ویژه به حوزه کودکان و نوجوانان وجود ندارد.

وی افزود: از ویژگی‌های برجسته آسمان‌نمایی که امروز برای بچه‌های شهر کرمان افتتاح می‌شود سیار بودن آن است و امکان استفاده آن برای مناطق کم‌برخوردار و حاشیه و همچنین مدارس شهر کرمان هم وجود دارد.

پرویز افزون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در سخنانی گفت: همه افراد محصول جامعه هستند و نوع رویکرد و برداشت جامعه در خصوص چگونگی تربیت نسل کودک و نوجوان به مهم‌ترین عنصر اجتماعی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: از آن‌جا که مقصود از آسیب اجتماعی هر پدیده‌ای است که زندگی اجتماعی را دچار رنج و زحمت می‌کند، مهم‌ترین مقطع برای سرمایه‌گذاری و جلوگیری از این آسیب‌ها دوران کودکی است و استانداری هم با توجه به نیازسنجی و کارشناسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای برقراری عدالت اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار از تهیه این آسمان‌نمای سیار برای انجمن نجوم شهر کرمان حمایت کرد.

مراسم افتتاح انجمن نجوم «بچه‌های سر به هوا» با رونمایی از نشانه (لوگو) انجمن و رصد خورشید با تلسکوپ و برگزاری وبینار ماجراجویی در منظومه شمسی ادامه یافت.

هفته ملی کودک امسال در سراسر کشور از ۱۶ مهر ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۲۲ همین ماه ادامه دارد. در همین حال، در چند استان کشور ازجمله مازندران نیز آسمان‌نماهای دیجیتال و ثابت راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =