نگارخانه مرکز تجربیات هنری کانون دایمی می‌شود

با ایجاد بسترهای لازم در مرکز تجربیات هنری و ایده‌های نو امکان حضور حرفه‌ای تصویرگران و نقاشان برای استفاده از بخش نمایشگاهی این فضا در قالب نگارخانه فراهم خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن بازدید از نمایشگاه «صدای پای آب» بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در مرکز تجربیات هنری و ایده‌های نو کانون تاکید داشت.

براین اساس، مهدی علی‌اکبرزاده در هفته ملی کودک ضمن گفت‌وگو با هنرمندان حاضر در این نمایشگاه با اهداف برپایی این محفل هنری با ظرفیت‌های تولید مرکز تجربیات نیز آشنا شد.

در این دیدار کوروش پارسانژاد رییس مرکزی تجربیات هنری به ظرفیت‌های حاضر اشاره کرد. این هنرمند با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری همکاری‌های چندجانبه در کانون، نمایش آثار موزه کودک در فضای مرکز تجربیات را آغازی مناسب برای شروع دوره‌ای متفاوت در این مجموعه خواند.

وی با بیان این نکته که کانون از گنجینه‌ای ارزشمند برخوردار است،‌ گفت: «با ایجاد نمایشگاه‌های دوره‌ای از آثار موزه مانند آثار اساتیدی مثل فرشید مثقالی، علی‌اکبر صادقی و.... شرایطی فراهم خواهد آمد تا اهالی هنر و علاقه‌مندان این حوزه، نگارخانه مرکز تجربیات را محلی برای حضور دائمی و گفت‌وگو درباره هنر بیابند.»

علی‌اکبرزاده در پایان این دیدار تبدیل این مرکز به یک نگارخانه دائمی را ضروری خواند و بر همکاری هنرمندان درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که ماحصل این اتفاق تولیدات جدید در این مرکز خواهد بود و ایجاد شرایط برای مراودات حرفه‌ای سبب شناخت ظرفیت‌های کانون در بین نقاشان و تصویرگران خواهد شد.

در این نمایشگاه آثاری همچون تصویرسازی، حجم، طراحی و کاریکاتور به نمایش در آمده‌اند.

این نمایشگاه تا روز ۲۲ مهر ۱۴۰۰ هر روز ساعت ۹ تا ۱۴ در مرکز تجربیات هنری و ایده‌های نو کانون واقع در خیابان شهید مطهری، خیابان سلیمان‌خاطر، چهارراه نوبخت، پلاک۹۱ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

یادآوری می‌شود هفته‌ ملی کودک امسال یادواره شهید علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای از ۱۶ مهر در سراسر ایران آغاز شده و تا روز ۲۲ مهر ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =