ترافیک خوشایند هیجان، رنگ، شادی و حال خوش کودکی

هفته‌ی ملی کودک با شعار "حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" با انجام فعالیت‌های متنوع، شاد، آموزنده و مهیج در مراکز کانون استان تهران

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ همزمان با پاییز هزار رنگ و فرا رسیدن هفته‌ی ملی کودک از پیچ‌ وخم‌های مهرماه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، رفته‌رفته شاهد حضور فرشته‌های خوشبختی در دامان کتابخانه‌ها و برگزاری ویژه‌برناه‌های متعدد در مراکز خود است.

بر اساس این گزارش، با توجه به تغییرات محسوس در رنگ‌بندی مخصوص شرایط کرونایی از قرمز به نارنجی و عادی‌تر شدن اوضاع با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، کتابخانه‌های کانون استان تهران، پس از گذشت حدوداً ۲۰ ماه تلخ، با در نظر گرفتن نکات بهداشتی و رعایت پروتکل‌های لازم، بار دیگر شاهد شیرین‌زبانی اعضای کودک و نوجوان بوده و پیچیدن جیغ شادی آنان در فضاهای سبز مراکز، گویی سرزندگی را به زندگی برگردانده است.

این فعالیت‌ها و ویژه‌برنامه‌ها بر اساس دستورالعمل‌های مصوب و به همت کانون پرورش فکری استان تهران و مشارکت برخی دستگاه‌ها و ارگان‌های همسو در حالی در جریان است که همزمان با فعالیت‌های حضوری مراکز، برنامه‌های مجازی پرتعدادی نیز در حال برگزاری و اجرا است.

از نمونه‌های بارز این فعالیت‌ها و برنامه‌های دوست‌داشتنی، می‌توان به: کارگاه‌های سفالگری در غرفه‌های برپا شده در فضای باز، کتابخوانی برای اعضا به صورت مجازی و حضوری، قصه‌گویی‌های شاد و آموزنده در هر دو فضای حقیقی و مجازی، کاشت نهال‌های مثمرثمر با پلاک مخصوص به نام هنرمندان حوزه‌ی کودک و نوجوان، کاردستی، برگزاری لایو اینستاگرامی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، بازی و مسابقه، نمایش عروسکی، اجرای موسیقی و... اشاره کرد.

علاوه بر اجرای فعالیت‌ها در دو فاز مجازی و حقیقی، یکی از بارزترین ویژگی‌های برنامه‌های امسال، پویایی و تحرک بیش از پیش مراکز فراگیر در اجرای برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در کنار اعضای عادی است.

گفتنی‌ست مخاطبان این ویژه‌برنامه‌ها نه تنها اعضای کودک و نوجوان کانون، بلکه خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان غیر کانونی هستند که از طریق رسانه‌های جمعی در جریان برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =