«حال خوش‌کودکی و رنگ خوش زندگی» در کانون گیلان

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در حال برگزاری‌است

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، ویژه‌برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک که از ۱۶ مهر ۱۴۰۰ با همراهی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم‌نهاد در سراسر کشور کلیدخورد درحال برگزاری است.

ارایه‌ی خلاقانه فعالیت‌ها، نشاط‌بخشی به آینده‌سازان و عمق‌بخشی به پیوندهای کانون، کودک و خانواده، همراهی و حمایت مسئولان، از شاخصه‌های این ویژه‌برنامه‌هاست.

برپایی نمایشگاه آثار برتر مهرواره «گیل‌گیشه» در کانون رشت  

برهمین اساس نیز مرکز فرهنگی شماره ۱ کانون رشت شاهد گشایش نمایشگاه آثار عروسک‌های بومی‌محلی مهرواره «گیل‌گیشه» بود که با هدف آشنایی اعضا با پیشینه فرهنگی استان و به همت واحد آفرینش‌های هنری این مجموعه منتشرشد.

آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور سید جلیل‌میرعظیمی، سرپرست و جمعی از مسئولان کانون استان گیلان، اعضا و خانواده‌ها صورت‌گرفت و با اجرای فعالیت‌های متنوع «شاهنامه‌خوانی»، «نمایش‌خلاق»، «تماشای فیلم» و برپایی کارگاه‌های آموزش اوریگامی(کاغذو تا) و نقاشی همراه‌شد.

اهدای جایزه به کودکان  و تجلیل از آنان، پایان‌بخش ویژه‌برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت.

کتاب‌خانه سیار روستایی آستارا در«قلعه»

کتاب‌خانه سیار روستایی مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر آستارا نیز راهی دبستان ۱۳ آبان روستای قلعه این شهرستان‌شد.

تبریک هفته ملی به کودکان، اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور قصه‌گویی، معرفی کتاب و برپایی کارگاه نقاشی، از برنامه‌های این روز بود و درپایان نیز کودکان عضو کتاب‌خانه سیار روستایی کانون آستارا با اهدای کتاب از سوی مربی تشویق‌شدند.

هم‌نشینی کودکان با شاعران و نویسندگان

مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون بندرانزلی نیز فرصت هم‌نشینی کودکان با شاعران و نویسندگان و بهره‌گیری آنان از اندیشه‌های صاحبان قلم رافراهم‌کرد.

براین اساس، مهدیه نظری در نشستی مجازی با اعضای کودک این مرکز حضوریافت و به طرح مطالبی در ارتباط با اهمیت مطالعه کتاب پرداخت و راه‌کارهایی برای موفقیت در عرصه‌ی ادبیات ارایه‌داد.

این شاعر و نویسنده هم‌چنین، پیرامون خلق آثارش برای مخاطبان صحبت‌کرد و در ارتباط با «پرنده‌باران» و «درخت‌ها برای تو، پرنده‌ها برای من» گفت، این کتاب‌ها، محصول مطالعه و دقت نظر در آثار بزرگان و تجربه‌اندوزی است.

پاسخ‌گویی عضو پیشین کانون گیلان به پرسش‌های حاضران، پخش نماهنگ از زندگی این شاعرگیلانی، پایان بخش نشست برخط ادبی مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون بندرانزلی در هفته ملی کودک بود.

پرواز بادبادک‌ها در ساحل آستارا و بندرانزلی

مراکز فرهنگی هنری کانون انزلی و آستارا نیز با هدف نشاط‌بخشی به کودکان، ساخت و پرواز بادبادک‌ها را در این شهرستان‌های ساحلی در دستور کار قراردادند.

طی این فعالیت‌های هدف‌مند همچنین، مرکز شماره ۲ کانون بندرانزلی با مشارکت باشگاه فرهنگی ورزشی ملوان، زمینه‌ برگزاری همایش پیاده‌روی را با حضور خانواده‌ها فراهم‌ و یک روز شاد و به‌یادماندنی را با مربیان، اعضا و خانواده‌ها، خاطره‌کرد.

آماده‌سازی بادبادک‌ها در کانون بندرانزلی
پرواز بادبادک‌ها درساحل بندرانزلی
پرواز بادبادک‌ها در کانون بندرآستارا

جشن هفته ملی کودک کانون رضوانشهر با حضور فرماندار

حضور در برنامه‌های هفته کودک کانون نیز از اولویت‌های مسئولان در سراسر استان بود و برهمین اساس نیز فرماندار رضوانشهر و به‌همراه جمعی از تصمیم‌گیران شهرستان در جشن «کودک و خانواده » این مجموعه شرکت‌کرد.

محمود قاسمی هم‌چنین درفضایی صمیمانه با مربیان، اعضا و خانواده‌ها به گفت‌وگو پرداخت و ضمن تبریک هفته ملی کودک به آنان اظهارکرد: والدین نقش به‌سزایی در تربیت کودکان دارند و فراهم‌سازی زمینه‌های حضور فرزندان در مراکز کانون پرورش فکری می‌تواند به این روند و ارتقای فرهنگی جامعه کمک‌کند.

او از تلاش‌های ارزش‌مند مربیان در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا نیز قدردانی‌کرد و با اشاره به ارایه‌ی خدمات فرهنگی آن در بستر فضای مجازی گفت: این حرکتی شایسته تقدیر است و می‌تواند به عنوان الگویی مناسب مدنظر قرارگیرد.

اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، اهدای جایزه به اعضای کودک و کاشت‌ نهال به یاد نقش‌آفرینان در مسیرصیانت و سلامت کشور، ازدیگر برنامه‌های جشن هفته ملی کودک این کانون به‌شمارمی‌رفت.

محمود قاسمی، فرماندار شهرستان رضوانشهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =