کد خبر: 308754
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۲
بازدید 35
ویژه برنامه عصرقصه گویی با حضورقصه گویان برگزیده یزدی

ویژه‌برنامه‌ عصرقصه گویی به مناسبت هفته‌ ملی کودک دراستان یزد به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد،عصر قصه گویی با حضورمحمد رستگاری فرمانداریزد،اعظم کاظمی مدیرکل امور بانوان، ابوطالبی رئیس شهر دوستدار کودک وعالیه قوامی سرپرست کانون درمکان آرامگاه مهدی آذریزدی نویسنده کودک و نوجوان برگزار گردید.

عالیه قوامی با اشاره به اینکه شعار هفته کودک برای امسال «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در نظر گرفته شده است اظهار کرد: فلسفه قصه وقصه گویی برای کودک و نوجوان به عنوان یک فعالیت و ابزار و پل ارتباطی مناسب دیده و شناخته شده است.قوامی با اشاره به نقش مادران در خانه و خانواه و قصه گویی برای کودکان افزود: مادران مربیانی هستند که می توانند مدرسان آینده در این حوزه تربیت کنند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک در استان هدفمند، متنوع، آموزنده و پرنشاط برای کودکان و ارائه هرچه بهترِ توانمندی‌های مربیان متمرکز است ادامه داد: هدف از برنامه های قصه گویی آشنایی کودکان با قصه است ومعتقدیم قصه گویی ریشه ای کهن دارد و به عنوان وسیله ای برای انتقال فرهنگ است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه بسیاری از آیات قرآن پر از حکمت هایی است که خداوند به صورت قصه به بشر انتقال داده عنوان کرد: قصه گویی در فرهنگ ما ریشه کهنی دارد، قصه های شب یلدا و قصه های هزار و یکشب نشان از  یکی بودن قصه با فرهنگ ما دارد.

در این ویژه‌برنامه‌ زهرا دهستانی از مرکز بافق ،مریم زارع ،فاطمه میرجلیلی ومسعود اکرمی به قصه گویی پرداختند.این مراسم به مناسبت هفته‌ ملی کودک امروز در محل مزار خالق قصه های قند و عسل ، مهدی آذر یزدی با اجرای شش قصه گویی برگزار شد. تجلیل از قصه گویان برتر و تقدیر از نیکوکاران نوجوان یزدی که در آزادی زندانیان مالی غیرعمد نقش آفرین بودند از برنامه های جنبی این آیین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =