درخشش «یدو» در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

فیلم «یدو» ساخته‌ کانون پرورش فکری در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دریافت ۴ جایزه در بخش‌های مختلف بار دیگر درخشید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با برپایی مراسم اختتامیه و معرفی برترین‌های سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، فیلم سینمایی «یدو» به کارگرانی مهدی جعفری در بخش جایزه سیفژ و بهترین کارگردانی دیپلم افتخار و پروانه زرین دریافت کرد.

در همین حال، دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی به مرتضی نجفی برای فیلمبرداری «یدو» و پروانه زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل نیز به محمدرضا مصباح تهیه‌کننده این اثر اهدا شد.

آیین اختتامیه این دوره از جشنواره در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی با حضور محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی، هنرمندان و عوامل اجرایی جشنواره برگزار شد.

براساس این گزارش، در آیین پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان همچنین برش‌هایی از فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای کودک و نوجوان ایران که زنده‌یاد فتحعلی اویسی در آن‌ها ایفای نقش کرده بود پخش و یاد و خاطره این هنرمند زنده نگاه داشته شد.

در این مراسم طی چند بخش، برترین‌های سینمای کودک و نوجوان معرفی و تقدیر شدند که در بخش جوایز بین‌الملل، «یدو» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانست شب پرافتخاری را رقم بزند.

در بخش جایزه سیفژ، دیپلم افتخار و پروانه زرین به فیلم «یدو» ساخته مهدی جعفری اهدا شد و پوران درخشنده داور ایرانی این بخش جایزه جعفری را به او اهدا کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، رسول صدرعاملی به روی سن رفت و دیپلم افتخار و پروانه زرین بهترین کارگردانی را به مهدی جعفری کارگردان «یدو» اهدا کرد.

امسال در بخشی از این مراسم، یادی از زنده‌یاد محمد ابوالحسنی از فعالان پرتلاش عرصه انیمیشن و سینمای کودک و نوجوان نیز شد.

فیلم یدو پیش از این نیز در دیگر رویدادهای فرهنگی و هنری درخشیده بود که کسب جوایز جشنواره فیلم فجر از آن جمله‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =