کد خبر: 308785
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
بازدید 65
کتابخانه‌های سیارروستایی کانون استان‌بوشهر تجهیز شدند

در آستانه هفته ملی کودک خودرو های سیار روستایی استان تجهیز و برای خدمات رسانی به کودکان حاشیه نشین در روستاهای مختلف شهرستان های بوشهر، تنگستان و دشتستان دل به جاده سپردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در آستانه هفته ملی کودک خودرو های سیار روستایی استان تجهیز و برای خدمات رسانی به کودکان حاشیه نشین در روستاهای مختلف شهرستان های بوشهر، تنگستان و دشتستان دل به جاده سپردند.

به گفته سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر عملیات تجهیز خودروهای سیار روستایی به عنوان کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری طی چند ماه اخیر و با همکاری و مشارکت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از محل اعتبارات مقابله با آسیب های اجتماعی به انجام رسیده است.

رسولی ضمن قدردانی از همکاری و نگاه حمایتگر اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نسبت به برنامه‌های فرهنگی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی که متوجه کودکان مناطق کم برخوردار است گفت: بر کسی پوشیده نیست که تأثیرگذاری فعالیت های فرهنگی هنری تاثیر گذاری بلند مدت و بسیار موثر است و به عنوان یک ابزار تربیتی برای داشتن جامعه ای سالم و دور از بزهکاری به کمک ما می آید .

وی همچنین گفت: تجهیز خودروهای سیار کانون بی شک بر کیفیت خدمات رسانی این مراکز فرهنگی سیار به کودکان و نوجوانان مناطق دورافتاده و کم برخوردار یا نابرخوردار استان تاثیرگذار خواهد بود.

محمد مظفری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت:  در کنار آموزش و پرورش به عنوان نهاد اصلی  و رسمی در تربیت و آموزش  فرزندان این سرزمین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  به عنوان نهادی مکمل و تاثیر گذار در سالهای حیاتش نقشی مهم را ایفا نموده است.

مظفری با بیان اینکه رسالت  کانون پرورش فکری کوذکان و نوجوانان تقویت روحیه خلاقیت و خود باوری در کودکان و نوجوانان این سرزمین است افزود: همه دستگاه های اجرایی باید دراین زمینه به کانون کمک کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی  استانداری بوشهر  با اشاره به عدم وجود مراکز مستقر در محلات حاشیه شهرها   و روستاها ی استان گفت: ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان این مناطق باید بصورت ویژه برنامه ریزی شود.

وی  تهیه و تجهیز خودروهای  سیار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر را اقدامی مهم و تاثیر گذار در این حوزه دانست و افزود: حضور نیروهای خدوم تلاشگر کانون در محلات هدف می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیار موثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =