تهیه برنامه‌های منطقه‌ای کانون با تکیه بر فرهنگ بومی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با هفته ملی کودک از برنامه‌ریزی ملی و منطقه‌ای برای افزایش قابلیت‌ها و توانمندی‌های استانی در حوزه فرهنگ و هنر خبر داد.

به‌گزارش اداره کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دیدار مجازی مهدی علی‌اکبرزاده با برشمردن موضوع‌های مرتبط با مهارت‌های فردی و اجتماعی گفت: کانون باید در زمینه سلامت کودکان، آموزش مهارت‌های‌ زندگی، فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و حوزه محیط زیست و ‌میراث فرهنگی، بررسی و برنامه‌ریزی‌های همه‌جانبه داشته باشد. در همین راستا برنامه‌ریزی ملی و منطقه‌ای برای توسعه فعالیت‌های کانون مدنظر قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: این طرحِ درحال بررسی تلاش دارد نسخه‌ای کلی برای تمام استان‌های کشور ارائه دهد. ولی آنچه مد نظر ماست تهیه برنامه‌های منطقه‌ای با تمرکز بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های استانی است تا با تکیه بر فرهنگ بومی و منطقه‌ای نیازهای مخاطبان برطرف شود.
مدیرعامل کانون تالیف کتاب و تولید سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌های بومی‌منطقه‌ای را بخشی از این برنامه‌ریزی‌ها عنوان کرد و افزود: توجه به فرهنگ بومی و منطقه‌ای زمانی میسر خواهد بود که مدیران، این نیاز استانی را در نظر داشته باشند و به نیاز مربیان که در نهایت محور اصلی ارتباط کانون با مخاطبان هستند دقت کنند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی ملی و منطقه‌ای یک برنامه‌ریزی در مراکز فرهنگی‌هنری وجود خواهد داشت تا مربی جدا از برنامه‌های ملی و منطقه‌ای با بهره‌گیری از ابتکارها و خلاقیت‌های ذهنی خود و با تکیه بر نیازهای شهرها و شهرستان‌ها برنامه‌هایی را اجرایی کند.
وی با اشاره به شعار کانون یعنی «مخاطب محوری، مربی محوری و مرکز محوری» بر ابتکار عمل مربیان تاکید کرد و گفت: من به مربیان کانون اعتقاد دارم و توانایی آنها را درک می‌کنم. چون سالیان سال با آن‌ها آشنا بودم، چه زمانی که خودم به عنوان عضو مراجعه می‌کردم و چه اکنون که در کسوت مسئول هستم. مربیان با عشق و علاقه کار می‌کنند چراکه کودکان را دوست دارند و به آن‌ها عشق می‌ورزند. مربیان قبل از اینکه به‌عنوان آموزش‌دهنده یا کمک‌دهنده باشند خودشان را در جایگاه مادران و پدران آن کودکان و نوجوانان می‌دانند، برای همین دلسوز آنها هستند، آن‌ها را دوست دارند و تمام تلاش‌شان را برای این کودکان و نوجوانان به کار خواهند بست.
امسال هفته‌ ملی کودک یادواره‌ شهید علی لندی از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در سراسر کشور در قالب برنامه‌های مجازی و همچنین جنگ‌های حضوری برگزار می‌شود. در این هفته مدیرعامل کانون ضمن دیدار با مخاطبان و همکاران کانون به بیان برنامه‌های جدید کانون و بررسی پیشنهادها و انتقادها در این حوزه پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =