ایده یک نوجوان برای ساخت اسباب‌بازی به‌مرحله تولید می‌رسد

اسباب‌بازی «تکثیر» اثر امیرعلی حسینی‌اخگر نوجوان ۱۱ ساله با حمایت کانون ‍پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی در حالی به کار خود پایان داد که محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری، حمایت مالی کانون از ایده «تکثیر» اثر نوجوان راه یافته به بخش پایانی این رویداد را اعلام کرد.
بر این اساس، «تکثیر» یک بازی رومیزی فکری با موضوع کرونا است. این بازی با شیوع ویروس در شهر آغاز می‌شود و اگر بازیکنان نتوانند جلوی شیوع ویروس را بگیرند همه‌گیری رخ خواهد داد. این بازی رقابتی برای ۲ تا ۴ نفر طراحی شده و جزو بازی‌های خانوادگی محسوب می‌شود.
امیرعلی حسینی‌اخگر در چهارمین رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی به معرفی این ایده پرداخت و گفت: در این بازی، ویروس سعی می‌کند. افرادی با ارتباط بالا با شهرهای دیگر را شناسایی و پس از رخنه به وجود آنها شرایط تکثیر در افراد دیگر را به وجود بیاورد و مدافع سلامت تلاش می‌کند با واکسن و قرنطینه‌ جلوی شیوع ویروس را بگیرد.
حسینی‌اخگر در ارائه خود عنوان کرد: این بازی مبتنی بر ذهن‌خوانی است و بر مهارت‌های خودشناختی همچون خودتحلیلی و تمرکز تاکید دارد.
وی بیان کرد که ابزار این بازی ۲۰ صفحه دوطرفه و ۱۵۰ مهره قرمز رنگ به عنوان ویروس و ۵۰ مهره آبی رنگ به عنوان واکسن و دو مهره قرنطینه است.
در پایان این ارائه که در حضور کارشناسان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان صورت گرفت محمدرضا کریمی‌صارمی ضمن قدردانی از این نوجوان اعلام کرد در راستای حمایت از تولیدات نوجوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید این اثر را برعهده خواهد گرفت.
رویداد ملی ایده‌آزاد بهانه‌ای است تا طراحان و ایده‌پردازان عرصه اسباب‌بازی بتوانند در یک تعامل سازنده، بستر رشد و پویایی صنعت اسباب‌بازی را بیش از پیش در کشور عزیزمان ایران، فراهم کنند و برای بالندگی این صنعت فرهنگی بزرگ در ایران گام‌های امیدبخشی بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =