نام‌گذاری کتابخانه شماره ۸ کانون قم به نام شهید زرنوشه فراهانی

همزمان با هفته ملی کودک در مراسمی با حضور خانواده شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی، مرکز شماره ۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به نام این شهید مزین و نام‌گذاری شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، آیین یادمان شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی عضو ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه۶۰ با حضور خانواده این شهید والامقام در مرکز شماره ۸ کانون در بوستان نرگس برگزار شد.
حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، سیدامیر طباطبایی دبیر هفته ملی کودک در استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناظمی نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سردارحسین کاجی، سرهنگ رضا شهبازی و جمعی از مربیان و اعضای نوجوان کانون در این مراسم حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم و پس از دکلمه‌خوانی عضو نوجوان کانون، حامد حجتی با خیرمقدم خدمت به خانواده شهید زرنوشه فراهانی و مهمانان حاضر، به فعالیت ۱۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در سطح شهر قم اشاره کرد و گفت: ازاین‌پس به‌پاس و یاد و خاطره شهدای دهه ۶۰ که در زمان حیات خود عضو کانون بودند، مراکز ‌ده‌گانه کانون به نام این شهدا نام‌گذاری می‌شود.
وی، شهید محمدعلی زر نوشه فراهانی را یکی از اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه ۶۰ معرفی کرد و افزود: این شهید یکی از فعالان کانون بوده که در ۱۴ سالگی به درجه رفیع شهادت رسیده است.
در ادامه این مراسم، سرهنگ رضا شهبازی از راویان دفاع مقدس و هم‌رزم شهید زرنوشه فراهانی تاکید کرد که برای معرفی این شهید باید کاری هنری انجام شود تا به بهترین روش به نوجوانان معرفی شود.
غلامحسین ‌زرنوشه پدر شهید زرنوشه با یادآوری صبوری و استقامت خانواده شهدا، گفت: من شرم می‌کنم خود را پدر شهید بنامم زیرا من مادری دیدم که ۴ پسرش را در جنگ از دست ‌داده و در آخر خودش اسلحه دست گرفته است.
مهدی زرنوشه فراهانی برادر شهید نیز دیگر سخنران این مراسم بود.
در پایان این مراسم ضمن پرده‌برداری از یادمان شهید محمدعلی زر نوشه فراهانی، از خانواده محترم این شهید بزرگوار نیز تقدیر شد.
شهید محمدعلی زرنوشه فراهانی در سال ۴۸ در قم متولد و پدر این شهید بزرگوار خادم امام خمینی (ره) بود و پدر همراه سه پسر خود همزمان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند. این شهید والامقام، عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم بود و در زمینه نقاشی و خطاطی فعالیت داشت و با طراحی پوستر شهید مطهری مقام دوم کشوری را نیز کسب کرده بود.
این شهید دفاع مقدس در سن ۱۴ سالگی در سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۴ به فیض شهادت نائل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =