کد خبر: 308903
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
بازدید 290
واحد سیار کانون پرورش فکری قم مهمان کودکان جعفریه شد

واحد سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم همزمان با هفته ملی کودک، مهمان کودکان و نوجوانان خون‌گرم و مهربان شهر جعفریه در مرکز شهرستان جعفرآباد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان قم، واحد سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به مناسبت هفته ملی کودک راهی بوستان لاله شهر جعفریه مرکز شهرستان جعفرآباد شد تا با برپایی ایستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرای برنامه‌های متنوع، ساعاتی پر از نشاط و شادی را برای کودکان این شهر بسازد.

حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم و سید امیر طباطبایی دبیر هفته ملی کودک در استان قم نیز مربیان کانون را در این برنامه همراهی کردند.

کودکان و نوجوانان جعفریه در این برنامه فرهنگی چند ساعته هم قصه‌های محلی و بومی شنیدند، هم نقاشی کشیدند و کاردستی درست کردند و کتاب جایزه گرفتند و هم به بهترین دوست خود نامه نوشتند و آرزوها و رؤیاهای خود را روی کاغذ آوردند.

یکی از بخش‌های جذاب برنامه‌های امروز کانون در شهر جعفریه، اجرای سرودهای خیابانی بود که کودکان و نوجوانان مهربان این شهر را حسابی سرگرم کرد.

از دیگر بخش‌های جذاب برنامه که کودکان خون‌گرم جعفریه برای آن صف می‌کشیدند، نقاشی و گریم روی صورت کودکان بود.

البته برنامه‌های واحد سیار کانون در شهر جعفریه فقط به کودکان و نوجوانان اختصاص نداشت؛ مسئولان کانون برای خانواده‌های کودکان نیز دو برنامه ویژه تدارک دیدند تا در ساعاتی که کودکان مشغول بازی و نقاشی و ساخت کاردستی هستند، خانواده‌های آنان از «مشاوره‌های روان‌شناسی» کارشناس اورژانس اجتماعی و «تغذیه سالم در دوران کودکی و نوجوانی برای پیشگیری از سوءتغذیه کودکان» توسط کارشناس تغذیه مرکز بهداشت قم بهره‌مند شوند.

تجلیل از «قربانعلی صفری» پیرمرد باصفای جعفریه نیز که به‌تازگی قصه‌گوی برگزیده مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی استان قم شده است، از دیگر بخش‌های برنامه امروز واحد سیار کانون بود که او لوح و جایزه خود را از دست حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری و سید امیر طباطبایی دبیر هفته ملی کودک در قم دریافت کرد.

عکس یادگاری کودکان جعفریه با مربیان کانون، قاب پایانی حضور واحد سیار کانون در بوستان لاله بود.

البته واحد سیار کانون پیش از ترک جعفریه، با حضور در خیابان‌های شهر جعفریه از جمله مقابل فرمانداری شهرستان جعفرآباد به اجرای برنامه سرود خیابانی پرداخت که مورد استقبال ذبیح‌الله عبداللهی فرماندار این شهرستان قرار گرفت.

او در گفت‌وگو با حامد حجتی مدیرکل کانون تأکید کرد زمینه استقرار دائمی کانون را با اختصاص یک زمین و مکان مناسب برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان فراهم می‌کند.    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =