شاخه نبات در آرامگاه حکیم توس برگزار شد

بزرگداشت روز حافظ در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در عصر سه شنبه ۲۰ مهر با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان رضوی اعضای انجمن و کارگاه‌ها برگزار شد

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان رضوی، عزت صدیقی لویه کارشناس ادبی استان گفت: اعضا به انتخاب خود ماندگارترین شعر و ابیات حافظ را خواندند و در ادامه به خواندن اشعار خود پرداختند. این برنامه که با همراهی تعداد ۲۰ عضو به صورت حضوری و همراهی مجازی ۳۲ عضو در فضای اسکای روم و در جوار آرامگاه فردوسی برگزار شد با سخنان  مدیرکل کانون استان ادامه یافت.

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان گفت: حافظ در دل و جان مردم بوده و هست و قطعا کلامی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند و کلام حافظ نافذ و کلامی است که بر دل همه آزادگان جهان می‌نشیند

حافظ از شاعران مسلمانی است که در پهنه بزرگ ایران‌زمین در عصر خویش به سرودن شعر مشغول بوده است. نام او حافظ است ازآن‌جهت که قرآن را به‌عنوان اولین آموزه نظام آموزشی گذشته فراگرفته و تأثیرات ادبی و کلامی بسیاری از آن گرفته است.

مهدی رمضانی مربی ادبی کانون در ادامه با شعر حافظ شروع کرد که: «ساقی بیا که عشق ندا می‌کند بلند/ کان کس که گفت قصه ما هم ز ما شنید» و ادامه داد: دیوان حافظ در مراسم‌های مهم ما نشسته است از سفره هفت سین و عید نوروز تا شب یلدا، از ذهن و زبان مردم عادی تا جایگاه ویژه در میان نخبگان.

حافظ در حافظه جمعی ایرانیان حضور دارد. در این دنیا هر کس ستاره اقبالی در آسمان دارد و تعداد بسیار کمی از شاعران هستند که ستاره بختشان همچون حافظ این چنین پرنور و درخشان است.

مربی ادبی مراکز گناباد در پایان از شجاعت و صداقت حافظ سخن گفت و تاکید کرد حافظ مثل هر روشنفکر و مصلح اجتماعی جلوه‌های بدی و پلیدی در جامعه را به نقد می‌کشد و از حافظ می‌آموزیم که هنر نمی‌تواند در مقابل ظلم و ستم رسالت‌های اجتماعی خودش را فراموش کند. اهتمام او به آوردن مفاهیم ابدی است. مفاهیمی که از تولد انسان تا آخرین انسان، پایدار است. فرم‌های زیبا شناسی و ساختار عوض می‌شود اما این مفاهیم ازلی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =