اجرای برنامه‌های استعدادیابی کودکان و نوجوانان نیازمند حمایت مسئولان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم خواستار مساعدت مسئولان استان قم برای افزایش تعداد مراکز کانون در سطح شهر شد و افزود: کانون در برخی از مناطق پرجمعیت قم، مرکز و شعبه‌ای ندارد و علاقه‌مندیم با حمایت مسئولان استان، مراکز کانون را در تمامی مناطق شهر گسترش دهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، حامد حجتی امروز در نشست صمیمانه استاندار قم با جمعی از کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری قم که به مناسبت هفته ملی کودک در تالار امام جواد(ع)  استانداری قم برگزار شد، به برگزاری ۳۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در قم به مناسبت هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: امسال نشاط‌آفرینی و تزریق روحیه امید و شادابی در کودکان و نوجوانان، سرلوحه برنامه‌های کانون بود.

وی افزود: برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک در چهار سطح شهر قم، روستاها و دو شهرستان جدید التأسیس قم، مراکز ده‌گانه کانون و فضای مجازی دنبال شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به حضور واحد سیار کانون در روستای سراجه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در ابتدای هفته ملی کودک، افتخار داشتیم مهمان زادگاه شهید محمد حسین فهمیده باشیم و برای کودکان خون‌گرم این روستا، برنامه‌های متنوع اجرا کنیم.

حجتی همچنین به اجرای برنامه‌های واحد سیار کانون در شهرهای کهک و جعفریه اشاره کرد و افزود: در این دو برنامه نیز شاهد استقبال چشمگیر کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان بودیم و در صورت حمایت فرمانداران دو شهرستان کهک و جعفرآباد، مرکز ثابت کانون را در شهرهای جدیدالتأسیس راه‌اندازی می‌کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در ادامه به فعالیت ۱۰ مرکز و کتابخانه کانون در سطح شهر قم اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰۰ مربی و کارشناس در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اشتغال دارند و به تربیت و پرورش کودکان می‌پردازند.

حجتی به فعالیت مرکز شماره ۱۰ کانون در شهرک پردیسان اشاره کرد و گفت: شاید جزو معدود مراکز فرهنگی باشیم که در پردیسان فعالیت دارد و خدمات فرهنگی و هنری ارائه می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: کانون به عنوان یک بازوی مهم فرهنگی توان تزریق نشاط و شادابی را در زندگی امروز کودکان دارد مشروط بر اینکه مسئولان نیز درک درستی از وضعیت فعلی آنان داشته باشند.

وی بر لزوم توجه ویژه مسئولان استان به امر استعدادیابی کودکان و نوجوانان تآکید کرد و گفت: کانون پرورش فکری در این امر تخصص دارد اما کشف استعدادها و حفظ و جذب آنها، نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی مدیران استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم همچنین خواستار مساعدت استانداری قم برای افزایش تعداد مراکز کانون در سطح شهر شد و افزود: کانون در برخی از مناطق پرجمعیت قم، مرکز و شعبه‌ای ندارد و علاقه‌مندیم با حمایت مسئولان استان، مراکز کانون را در تمامی مناطق شهر گسترش دهیم.

حجتی تصریح کرد: کانون همچنین آمادگی دارد در صورت تأمین فضای مناسب در دو شهرستان کهک و جعفرآباد، نسبت‌به راه‌اندازی مرکز دائمی کانون در کمترین زمان ممکن اقدام کند.

وی از حمایت استاندار قم و مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای افزایش بودجه عمرانی کانون در سال جاری قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله مراکز قدیمی و فرسوده کانون تا پایان سال، ترمیم و تجهیز و نوسازی می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در پایان با قدردانی از مشارکت نهادهای اجرایی و فرهنگی و شهری برای برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک، گفت: امسال با مجموعه برنامه‌هایی که از سوی کانون برگزار شد، هفته پرنشاط و خاطره‌انگیزی برای کودکان رقم خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =