اعضای برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم تجلیل شدند

همزمان با هفته ملی کودک، هشت عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم از سوی استاندار قم تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان قم که به مناسبت هفته ملی کودک در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، از فاطمه کدخداقلی، زهرا علیئی، سحر مصری، مینوفر رئوف، امیرعباس صادقی، حسین کریمی، سید عرفان موسوی و سیده سارا محمدی‌پور به عنوان هشت نوجوان برگزیده کانون با اهدای لوح تقدیر کرد.

همچنین در این نشست صمیمانه، تعدادی از اعضای نوجوان کانون به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند و خواستار توجه استاندار قم به حوزه کودک و نوجوان شدند.

«فاطمه کدخداقلی» از اعضای نوجوان کانون پرورش فکری قم بر ضرورت افزایش مراکز کانون در سطح شهر تأکید کرد و گفت: به هر اندازه مراکز کانون بیشتر شود، خانه‌های سرشار از شور و شعر بیشتر می‌شود.

همچنین «امیر عباس صادقی» از دیگر اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ضرورت افزایش تبلیغات برای جذب کودکان و نوجوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر با کمک مسئولان استان و شهرداری و صداوسیما در سطح شهر تبلیغات شود، قطعاً کودکان و نوجوانان مستعد زیادی جذب کانون می‌شوند.

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری در حوزه تربیتی و کار خلاق، تلاش مؤثرتری از آموزش و پرورش دارد و جشنواره‌های متنوعی در حوزه علمی، فرهنگی، هنری و ادبی برگزار می‌کند که جذب اعضای جدید می‌تواند در ارتقای رتبه کانون قم و دستیابی به جوایز بیشتر، مؤثر واقع شود.

این نوجوان تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا، روحیه کودکان و نوجوانان تعضیف شده است و نیازمند نشاط فرهنگی و جسمی بیشتری هستند که امیدوارم با تداوم بازگشایی مراکز کانون، حاصل شود.

«زهرا علیئی»، یکی دیگر از اعضای نوجوان کانون پرورش فکری قم گفت: کانون، خانه صمیمی و رؤیایی همه کودکان و نوجوانان این سرزمین است، جایی که ما را به خیلی از رؤیاها و آرزوهای خودمان از جمله دیدار با نویسندگان و هنرمندان و شرکت در مسابقات و جشنواره‌ها رساند.

وی افزود: در حالی کانون میزبان جشنواره‌های قصه‌گویی، نمایش عروسکی، سرود و مهرواره‌های ادبی است که علاوه بر مشکلات مالی و نبود بودجه، هیچ‌گاه مورد توجه و استقبال مسئولان شاخص استان مثل استاندار و شهردار قرار نمی‌گیرد و آنها حضور پیدا نمی‌کنند.

این نوجوان ۱۵ ساله قمی تصریح کرد: نبود کتاب‌های جدید در کتابخانه کانون و بی‌تفاوتی آموزش و پرورش نسبت به اعضای کانون پرورش فکری از دیگر مشکلات ما محسوب می‌شود.

این نوجوان تصریح کرد: مرکز شماره ۸ در خیابان شاه ابراهیم به دلیل جابه‌جایی کیوسک نیروی انتظامی و حضور اراذل و اوباش و معتادان در بوستان نرگس، کمی ناامن شده و رفت‌وآمد کودکان و نوجوانان سخت شده است.

«سحر مصری» یکی دیگر از اعضای نوجوان مرکز شماره ۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، گفت: مرکز ۸ در یکی از نقاط محروم قم در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) واقع شده و شیشه‌های این مرکز بارها به دلیل اصابت مواد منفجره و محترقه، شکسته شده و احساس امنیت ما را دچار خدشه کرده است.

وی همچنین از بی‌توجهی آموزش و پرورش نسبت به اعضای کانون انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه بعضی از اعضای نوجوان کانون در جشنواره‌های کشوری صاحب رتبه می‌شوند اما برای ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی و شاهد با مشکلاتی روبه‌رو شده و آموزش و پرورش برای آنها امتیازی در نظر نمی‌گیرد.

«مینوفر رئوف» یکی دیگر از نوجوانان دختر کانون پرورش فکری قم که از فعالان نمایش عروسکی است، بر ضرورت تقویت اعتبار کانون تأکید کرد و خواستار همکاری معلمان و مدیران مدارس با اعضای کانون شد.

وی همچنین از نبود تبلیغات برای جذب اعضای جدید گلایه کرد و گفت: متأسفانه صداوسیمای قم هیچ پوشش خبری از جشنواره‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری ندارد و اهمیتی به حوزه کودک و نوجوان نمی‌دهد.

«سید عرفان موسوی» هم از کمبود بودجه این نهاد گلایه کرد و گفت: مراکز کانون نیازمند نوسازی ظاهری هستند و کتابخانه‌ها باید به کتاب‌های جدید تجهیز شوند؛ مدت‌هاست کتاب جدید دیگری در قفسه کتابخانه‌ها پیدا نمی‌کنیم.

وی افزود: در حالی که در دوران کرونا، بسیاری از اماکن و مراکز فعالیت دارند اما مراکز کانون تعطیل بودند و کسی به ما کودکان و نوجوانان فکر نمی‌کرد.

همچنین «سیده سارا محمدی»، از اعضای نوجوان کانون با گلایه از نبود مرجع اطلاع‌رسانی حوزه کودک و نوجوان در قم، گفت: در ایام کرونا و بسته‌شدن مراکز کانون، مسئولان استان از جمله استاندار قم چه فکری برای هم‌سن و سال‌های من کرد، بهتر است که فکر اساسی برای فعالیت کودکان و نوجوان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =