کد خبر: 308998
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
بازدید 260
نشست مجازی " کودک، رسانه و فناوری‌های نوین" برگزار شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با دعوت از سعید مدرسی، مدرس و پژوهشگر حوزه‌ی تربیت رسانه‌ای نشستی را با عنوان « کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان قم، به همت مشاور امور بانوان و خانواده کانون پرورش فکری استان قم نشست مجازی کودک، رسانه و فن آمری های نوین ظهر روز پنج‌شنبه با حضور جمعی از کارشناسان، مربیان و معلمان و اولیای تربیتی برگزار شد، دکتر سعید مدرسی بایدها و نبایدهای استفاده از فناوری‌ها نوین را در قالب سه پرده‌ی « تربیت در شرایط آرمانی»، «تربیت در دوره‌ی حساس کنونی» و « تجربه‌نوردی جهانی» تشریح کرد.

این پژوهشگر حوزه‌ی تربیت رسانه‌ای ابتدا با تعریف مفهوم رشد و محیط‌های تربیتی مخاطبان را با ۶ ساحت رشد همه‌جانبه‌ی کودک آشنا کرد که در ارتباط با رسانه‌ها باید از سوی والدین به آن‌ها توجه شود.

به گفته‌ی مدرسی رشد همه‌جانبه‌ی کودک در ارتباط با رسانه شامل ۶ ساحت « اعتقادی، اخلاقی، عبادی»، «عاطفی-اجتماعی و اجتماعی-سیاسی»، « تربیت زیستی و بدنی»، «زیبایی شناختی و هنری»، « اقتصادی و حرفه‌ای»، و « علمی و فناورانه» است و در هریک از این حوزه‌ها باید از خودمان سوال کنیم که رسانه در این حوزه چه فرصت‌ها و تهدیدهایی را برای فرزند من دارد.

این مدرس و پژوهشگر در بخش دیگری از سخنان خود با توصیف وضع موجود و وضع مطلوب اظهار داشت: در حال حاضر رسانه‌ها هم‌عرض خانواده و نهادهای تربیتی حرکت می‌کنند درحالی‌که در وضع مطلوب رسانه باید با وساطت‌های تعدیل‌کننده و گاه تقویت‌کننده از سوی خانواده و نهادهای تربیتی با کودکان مرتبط شود.

بر اساس این گزارش ارتقای تربیت رسانه‌ای با توانمندسازی فرزندان، خانواده‌ها و نهادهای حاکمیتی ممکن خواهد بود. و با نگاه به تجربه‌ی بنیان‌گزاران دنیای دیجیتال و کمپانی‌های بزرگ جهانی، می‌توان دریافت که مدیریت و نظارت خانواده بر رفتارهای رسانه‌ای کودک اهمیت دوچندان پیدا کرده و در ترسیم آینده بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =