کد خبر: 309022
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
بازدید 424
ویژه برنامه نمایشنامه‌خوانی مجازی کانون پرورش فکری گلستان

هم‌زمان با هفته ملی کودک، ویژه برنامه‌ی نمایشنامه‌خوانی مجازی، از سوی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان و به گفته‌ی سیدرهبان مسلمی، مسوول انجمن هنرهای نمایشی استان، در این ویژه برنامه که در راستای گرامی‌داشت هفته‌ی ملی کودک برنامه‌ریزی شده بود، ۱۱ گروه نمایشی از مراکز فرهنگی هنری کانون شرکت داشتند.

سیدرهبان مسلمی عقیلی، کارشناس آفرینش‌های هنری کانون گلستان

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا که منجر به برگزاری جلسات به‌صورت مجازی شده بود، لذا یکی از اهداف این برنامه امکان آشنایی و تبادل‌نظر برای گروه‏های نمایش‌نامه‌خوانی حاضر در انجمن و همچنین برآیندی از این جلسات بود.

عقیلی فرآیند برگزاری را نیز اینچنین توضیح داد که: مراکز فرهنگی هنری کانون در پایان هر ماه دو اثر از کتاب‌های کانون را به صورت نمایشنامه‌خوانی اجرا کرده و به گروه مجازی انجمن نمایش ارسال می‌کردند که در پایان حدود ۶۰ اثر نمایشی ارسال شد و با جمع‌بندی که صورت گرفت مقرر شد این ویژه برنامه در هفته‌ی ملی کودک رقم خورده تا هم گروه‌های نمایشی به رقابت بپردازند و هم ارزیابی از نتیجه جلسات انجمن صورت گیرد.

در این ویژه برنامه مجتمع فرهنگی هنری گرگان با نمایشنامه‌ی خانه وحشت، مینودشت با مهمان‌های ناخوانده، رامیان با کلوچه‌های خدا، گنبد۲ با  کوزه‌ی بدجنس و سروان توپولوف، دلند با این همه تلق و ملق، گرگان ۲ با دنیا را بلرزان کوتی کوتی، گالیکش با بند انگشتی، مراوه‌تپه با لوطیان مرده‌اند، بندرترکمن با قوقولی، گرگان۱ با غصه‌ی پپوچی و آزادشهر با ببو شرکت داشتند.

گفتنی‌است این برنامه بدون در نظر گرفتن برگزیده و رتبه‌بندی صورت گرفت که باعث به‌وجود آمدن روح تازه‌ای به فضای نمایشی استان شد.

نماهنگ اجرای ویژه برنامه مجازی نمایشنامه‌خوانی کانون گلستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =