نشست تخصصی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی

نشست تخصصی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی به عنوان یکی از برنامه‌های هفته ملی کودک و هفته نیروی انتظامی توسط کانون استان با مشارکت پلیس فتای استان زنجان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ علیرضا نوری مدیرکل کانون با بیان اینکه شعار امسال هفته ملی کودک حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی است گفت: از جمله اموری که می‌تواند به حال خوش زندگی در کودکان و نوجوانان منجر شود نشست‌های تخصصی آسیب‌های اجتماعی در این حوزه است و یکی از راه‌های رسیدن به حال خوش کودکان مراقبت از آسیب‌ها متعددی است آنها را تهدید می‌کند یکی از این آسیب‌هایی که باعث نگرانی خانواده‌ها و اولیاء تربیتی است خطرات فضای مجازی است و به دلیل نبود سواد رسانه ای و عدم اطلاعات کافی کاربران با خطرات جدی روبرو می شوند.

بنابراین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از سازمان‌های متولی حوزه‌ی کودک و نوجوان در جهت تحقق این شعار با مشارکت نیروی انتظامی استان (پلیس فتا) نشست تخصصی با عنوان "کودک، امنیت" با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی ویژه‌ی مسئولین مراکز فرهنگی هنری و مربیان فرهنگی برگزار کرد.

در این نشست کارشناس پیشگیری جرائم به عنوان مدرس ابتدا در خصوص عصر اینترنت و تبادل اطلاعات و سرعت نشر آن مطالبی را بیان کرد در ادامه داشتن سواد رسانه برای والدین بخصوص برای اولیا تربیتی را ضروری دانست چرا که دانش کافی در این حوزه باعث سلامت روح و روان و جسم کودکان و نوجوانان خواهد شد و از آسیب‌ها و تهدیدات جدی مصون خواهند ماند.

این کارشناس در بخش دیگری از این نشست به کارکرد منفی شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، اینستاگرام، واتساپ و ... اشاره کرد از جمله: شکل گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار، شبهات، نقض حریم خصوصی افراد، انزوا و دور ماندن از محیط‌های واقعی اجتماع، بحران هویت، اعتیاد به شبکه‌ها و آسیب‌های سیاسی و روانی است. اقداماتی که برای پیشگیری از این آسیب‌ها می توان انجام داد، توسعه شبکه‌های اجتماعی مجازی بومی، آموزش و آگاه سازی خانواده ها، مراقبت و کنترل کودکان و نوجوانان می باشد.

در پایان این نشست به پرسش‌های مربیان در خصوص بازی‌های رایانه‌ای، نصب اپلکیشن‌ها و خریدهای اینترنتی پاسخ دادند.

این نشست به مدت ۲ ساعت در محل اداره کل کانون استان با حضور ۲۳ نفر از مربیان و کارشناسان ستادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =