توسعه‌ی «فرهنگ نماز» موضوع دومین نشست شورای اقامه نماز کانون استان اردبیل

شورای اقامه نماز اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل دومین جلسه‌ی خود را در سال ۱۴۰۰، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفتر مدیرکل برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، دومین جلسه‌ی ستاد اقامه نماز در سال ۱۴۰۰ با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و در ابتدا زعفر احدزاده، مدیرکل کانون استان ضمن آرزوی توفیق برای همکاران، ماه محرم و شروع صفر را یادآور حوادث بسیار تلخ دانست و گفت: در این ماه رشادت‌های فراوانی در طول تاریخ برای جهانیان رقم زده شد؛ رویدادهای مهمی ازجمله؛ شهادت مظلومانه دختر امام حسین(ع)، رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) که شیعیان را بیش از پیش داغدار کرده است.

احدزاده سپس به اهمیت اقامه نماز در اداره کل و مراکز اشاره و نماز اول وقت را از اولویت‌های این فریضه الهی برشمرد.

در ادامه جلسه، احد برادری، معاون اداری مالی کانون استان، توجه ویژه به ادای نماز، تعطیلی کارهای اداری و لغو جلسات در وقت نماز را خواستار شد.

هم‌چنین در این جلسه داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون استان، در خصوص برنامه‌های فرهنگی در راستای ارتقای توسعه فرهنگ نماز توضیحاتی ارایه داده و یادآور شد که این برنامه در فضای مجازی و در سطح کلیه مراکز فرهنگی و هنری استان برگزار خواهد شد.

فاضل درخشان، دبیر اقامه نماز کانون استان نیز گزارشی از برنامه‌های مصوب را طبق تفاهم‌نامه با ستاد اقامه نماز استان برای سال ۱۴۰۰ را تشریح کرده و گفت: برنامه‌های پیشنهادی مراکز دریافت و در تایم‌های تعیین‌شده اجرا خواهد شد.

شایان‌ذکر است، ارائه گزارشی از برنامه‌های مصوب کانون طبق تفاهم‌نامه سال ۱۴۰۰ و پیشنهاد برگزاری دوره آموزشی «انس با نماز» به صورت مجازی برای کارکنان از مصوبه‌های این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =