کد خبر: 309113
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
بازدید 78
زندگی نامه بریل تقدیم روشن دل حافظ قرآن شد

نسخه بریل کتاب پیروزی بر شب که به راز موفقیت بریل می پردازد در مراسمی با حضور مسئولین استانی به روشن دلان حافظ قرآن اهدا شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،کتاب بریل( پیروزی بر شب) ویژه روشن دلان از تولیدات فرهنگی کانون  به همراه کتاب بریل مادر و چند کتاب دیگر  به خط بریل ،در مراسمی با حضور امام جمعه ایوان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد،مدیر کل نهاد کتابخانه ها و دکتر موسی نژاد جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد، به خواهران شفیعی دو روشن دل حافظ قرآن در شهرستان ایوان تقدیم شد.در این مراسم از طرف مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان و نهاد کتابخانه های عمومی و معاونت قرآن و عترت ارشاد و امام جمعه ایوان همراه با این کتاب ها هدایای نفیسی به این حافظان قرآن تقدیم شد.
این مراسم به صورت مشترک از طرف دستگاههای یاد شده و به مناسبت روز عصای سفید و در آستانه هفته وحدت در منزل شخصی خانواده شفیعی برگزار شد.
کتاب پیروزی بر شب یکی از مهم ترین کتاب های تولید کانون کشور در نشر معمولی و نشر بریل به شمار می رود،در خلاصه این کتاب آمده است:آنان که می توانند ببینند و از خواندن لذت ببرند عموما درک روشنی از دنیای روشندلان ندارند. برای آنان بسیار مشکل است که دشواریهای مغز و قلب و وجود کسانی را که از نعمت دیدن محروم هستند، دریابند؛ به ویژه آنکه هرگاه خواسته اند رابطه ای با این گروه برقرار کنند به دستاویز دلسوزی تکیه کرده اند، یعنی همان عصای چوبینی که ره به حقیقت نبرده است و افزون بر آن، موجب رنج و آزاری، بیش از خود نابینایی، برای اینان شده است.
آن جستجوگر نابغه ای که توانست به وسیله نقطه های برجسته، روشنایی را به زندگی روشندلان ارمغان آرد، لوئی بریل بود که اکنون شرح زندگی و تلاش او در این کتاب در قالب داستان ارائه شده است.
توجه به مناسبت های ویژه در برنامه های کانون جایگاه خاصی دارد و در کنار برنامه های ثابت مراکز فرهنگی هنری کانون، برای مناسبت های ویژه نیز به عنوان یک مهم برنامه ریزی می شود.
کانون ایلام در کنار فعالیت دیگر مراکزش، یک مرکز را با عنوان مرکز فراگیر مختص خدمات به کودکان ونوجوانان دارای توانایی های ویژه قرار داده که  فعالیت کتابخوانی بریل یکی از فعالیت های پایه ای آن به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =