توسعه محتوایی کانون زبان به سمت مرجعیت زبان در خاورمیانه

رییس کانون زبان ایران در بازید از آزمون جذب مدرس کانون زبان درمازندران از توسعه محتوایی کانون زبان به سمت مرجعیت علمی زبان در منطقه و خاورمیانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، دکترغلام‌رضا کیانی، رییس کانون زبان ایران با حضور در استان مازندران از نحوه برگزاری آزمون جذب مدرس کانون زبان در مرکزآموزشی خاقانی ساری بازید کرد.

در این برنامه که با همراهی مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران و مدیرکانون زبان استان، معاون اداری و مالی کانون و دیگر مسئولان دو کانون همراه بود؛ رییس کانون زبان ضمن بازدید با شرکت کنندگان در آزمون نیز به گفتگو پرداخت.

رییس کانون زبان هم‌چنین با حضور در اداره کل کانون پرورش فکری مازندران و گفتگو با مدیرکل این کانون ضمن تقدیر از حمایت‌های محمدعلی یزدان‌شناس از کانون زبان استان، بر توسعه همکاری‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: اهمیت تعامل کانون زبان و کانون پرورش در توسعه فعالیت‌ها، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی برای زبان آموزان و بالعکس، نقش مهمی در توسعه همه جانبه دو کانون خواهد داشت.

دکترکیانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بیان اهمیت تعامل کانون زبان با آموزش و پرورش نیز پرداخت و افزود:  کانون زبان ظرفیت موثری برای پرکردن خلاء‌های موجود در حوزه یادگیری و کیفی سازی زبان دوم در آموزش و پرورش را داراست و بر همین اساس آماده همکاری با آموزش و پرورش هستیم.

وی با اشاره به چشم انداز کانون زبان به عنوان مرجعیت علمی زبان در سطح منطقه و خاورمیانه خاطر نشان ساخت: با توجه به مطالعه و برنامه ریزی‌های علمی انجام شده به دنبال توسعه آموزشی و محتوایی کانون زبان هستیم تا متناسب با جامعه جهانی و نیازهای مخاطبان عمل نماییم.

ریس کانون زبان ایران به وضعیت بازگشایی مراکز آموزشی هم اشاره داشت و گفت: پس از شیوع ویروس کرونا همه دوره‌های آموزشی به سمت کلاس‌های مجازی پیش رفت که با برنامه ریزی صورت گرفته در این حوزه موفق بودیم و در شرایط پس از کرونا هم آمادگی داریم با رویکرد جدید و بهینه‌تری، آموزش حضوری در مراکز شروع نموده و آنرا توسعه بخشیم.

وی یک خبر خوش برای مدرسان کانون زبان هم داشت و نوید داد: به تناسب نمره ارزیابی مدرسان در تدریس، به آنان پاداش تعلق خواهند گرفت.

او با تاکید بر اینکه برای اولین بار ثبت نام ترم پاییز از ترم تابستان پیشی گرفته، یادآور شد: در یک رویداد بی سابقه تعداد زبان آموزان ثبت نام شده ترم پاییز امسال ازآمار ثبت‌نام کنندگان ترم قبل بیشتربوده است.

کیانی با بیان اینکه این موفقیت نشان دهنده رشد مولفه‌های آموزشی و توجه به کیفیت بخشی آموزش زبان در این کانون بوده است، از انجام مطالعات و نظرسنجی‌های علمی برای رشد و توسعه شاخص‌ها در کانون خبر داد و افق‌های پیش روی این نهاد آموزشی کهن و خوش سابقه را در ایران و خارج از مرزها روشن عنوان کرد.

  مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران نیز در این دیدار بر همکاری کانون پرورش با کانون زبان تاکید نمود و اظهارداشت: با تمام توان در جهت همراهی و توسعه امور زبان در استان همکاری داشته ایم و آنرا توسعه خواهیم داد.

 محمدعلی یزدان شناس گفت: معتقد هستیم، رشد هریک از این دو نهاد در توسعه دیگر بخش‌ها موثر خواهد بود؛ بر همین اساس برای توسعه ظرفیت‌ها و رفع موانع، همکاری‌های خوبی با بخش کانون زبان استان وجود دارد.

وی با توجه به تاکید مدیر عامل کانون مبنی بر حمایت و همکاری با کانون زبان افزود:  ساختمان اداری مرکز آموزش این اداره‌کل به منظور استقرار مدیریت استانی  کانون زبان استان در اختیار آن مجموعه  قرار می گیرد.

گفتنی است: در ابتدای بازید رییس کانون زبان از مرکز خاقانی ساری، حامد فاضلی، مدیر کانون زبان استان به ارایه گزارشی ازبرنامه‌ها و وضعیت آموزشی، اداری و برگزاری دوره‌های آموزشی در مازندران  پرداخت.

 هم‌چنین در این برنامه رییس کانون زبان ایران از مرکز آموزش کانون پرورش فکری مازندران، بخش آسمان نمای نجوم مرکز فرهنگی هنری شماره سه ساری وسالن سینما کانون اداره‌کل کانون مازندران بازید نمود و از نزدیک با ظرفیت‎ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران آشنا شد.

لازم به ذکر است: آزمون جذب مدرس، هم‌زمان با سراسر کشور، صبح روز جمعه 30 مهر در مراکز آموزشی کانون زبان برگزار شد.

برای دیدن دیگر عکس های این رویداد روی همین لینک کلیک نمایید 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =