میزان  مشارکت و رضایت کودکان و نوجوانان ملاک اصلی تشخیص اثربخشی فعالیت‌ها

قاسم سلیمانی، مدیر کل کانون البرز در یازدهمین نشست شورای فرهنگی کانون البرز میزان مشارکت و رضایت‌ مخاطبان را ملاک اصلی تشخیص اثر بخشی فعالیت‌ها خواند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون البرز، سلیمانی در این نشست که به منظور آسیب‌شناسی فعالیت‌های اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ی ملی کودک،  برگزار شده بود ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته ایام هفته ملی کودک را بهار کانون خواند و از تاثیر این هفته بر مخاطبان و تدارک فعالیت‌ها در دو شکل مجازی و حضوری سخن گفته و به عنوان دبیر هفته ملی کودک در کشور گزارش کوتاهی از فعالیت‌های اجرایی ارائه داد .

وی در ادامه به ضرورت انجام آسیب شناسی صحیح فعالیت‌ها و سنجش رضایت‌مندی مخاطبان به عنوان دو بال موفقیت در فعالیت‌ها اشاره کرد و افزود باید نقاط مثبت تقویت و ضعف‌ها شناسایی، بررسی و رفع شوند.

 این مقام مسوول ایام هفته‌ی ملی کودک را فرصتی  مناسب برای ارتباط بیشتر  با کودکان و نوجوانان وخانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی خواند و افزود میزان مشارکت و رضایت‌ مخاطبان،  ملاک اصلی تشخیص اثر بخشی فعالیت‌هاست.

در ادامه‌ی این نشست مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی  کانون البرز گزارش کوتاهی از مراحل پیش از اجرای فعالیت‌های این هفته در  خصوص برنامه‌ریزی، تولید محتوا و فعالیت‌های حین و پس از اجرای فعالیت‌ها، تعاملات درون و برون سازمانی، تشکیل کمیته‌های تخصصی، نقد و آسیب‌شناسی فعالیت‌های مراکز ارائه کرد.

در بخش بعدی  کارشناسان کانون البرز که مسوولیت کمیته‌های تخصصی گرامی‌داشت هفته‌ی ملی کودک را بر عهده داشتند و مربی کتابخانه‌ی سیار گزارش مختصری از فعالیت‌های اجرایی و آسیب‌های موجود را مطرح کردند.

اجرای موفق ۲۰ برنامه‌ی استانی طبق روزشمار هفته‌ی ملی کودک، همکاری با برخی نهادهای استان توجه ویژه به مناطق محروم و حاشیه‌نشین شهر و کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت، برنامه‌ریزی فعالیت‌ها در سه سطح کودکان و نوجوانان، همکاران کانون استان و خانواده‌ها و  اولیای تربیتی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه و اطلاع‌رسانی و درج به موقع اخبار و گزارشات از نکات مهمی بود که مطرح شد.

ضرورت همکاری و همدلی بیشتر مربیان مراکز و فراهم کردن زمینه حضور اعضا در کتابخانه‌ها، تعامل بیشتر با مدارس و بررسی دقیق فعالیت‌ها از دیگر نکات قابل توجه بود .  

در پایان این نشست نیز  که ظهر روز پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد، نماهنگی از فعالیت‌های هفته‌ی ملی کودک در البرز پخش شد و  لوح‌های تقدیر مسابقه دست‌های پاک و کسب رتبه‌ی سوم استانی در حوزه اوقات فراغت به سرپرست کانون البرز و لوح‌ مشارکت در مسابقه نقاشی دست‌های پاک به بهزاد ابوالقاسم حسینی،  کارشناس هنری و لوح مشارکت طاهره گرمسیری، اعظم ذوالفقاری و نرمین کریمی در جشنواره قصه‌گویی سازمان هلال احمر و لوح تجلیل از فعالیت‌های ویژه بخش سیار به علی امام وردی‌زاده مربی کتابخانه‌ی سیار کانون البرز اهدا شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =