اکران اینترنتی فیلم‌تئاتر «میهمان غار» به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص)

فیلم‌تئاتر «میهمان غار»، به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) در پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایش داده می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش به مناسب میلاد حضرت رسول اکرم(ص)، روز یکشنبه دوم آبان ۱۴۰۰در پایگاه اینترنتی کانون به نشانی cinema.kpf.ir به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نمایش «میهمان غار» به نویسندگی فروغ افشاریان‌زاده و علی‌اکبر حلیمی و کارگردانی علی‌اکبر حلیمی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی و با حمایت مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در سال ۱۳۹۱ تولید شد.

داستان این نمایش که منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک و برگزیده فراخوان نمایشنامه‌نویسی پیامبر اعظم(ص) نیز شده، در غار ثور نزدیک شهر مکه اتفاق می‌افتد. عنکبوت‌ها و کبوتری که در ورودی غار لانه دارند، با خفاشی سیاه که قصد بیرون کردن آنها را از غار دارد، درگیر هستند. یک روز خبردار می‌شوند که پیامبر خدا حضرت محمد(ص) از شر دشمنان، پنهانی قصد سفر و هجرت به شهر مدینه را دارند و در میانه راه تصمیم گرفتند در غار ثور پنهان شوند. عنکبوت‌های غار و کبوتر مأمور نجات جان پیامبر می‌شوند و...

بازی دهندگان و صداپیشگان عروسک‌های نمایش را مژگان علیپور، پریا عباسی، میترا ظریف، اکرم عباسی، شکوفه علیزاده، فاطمه یعقوبی، فاطمه فیروزیان، وجیهه کارگر، غلامرضا محمدی و زنده‌یاد رضا رضاپور بر عهده داشتند.

همچنین فرشته ابراهیمی به‌عنوان طراح صحنه و عروسک، اکرم عباسی به‌عنوان طراح و دوخت لباس، غلامرضا محمدی به‌عنوان طراح نور، طاهره عرفانی به‌عنوان طراح پوستر و بروشور و عکاس با این گروه همکاری داشتند.

امیررضا رئوف تهیه کننده صدا، مهدی افتخاری صدابردار، حسین انفرادی، امیر و آرش بیات آهنگساز، غلامرضا محمدی دستیار کارگردان، عاطفه فیروزیان منشی صحنه و مسئول هماهنگی این نمایش هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =