روایت‌گران استان فارس، قصه گفتند

مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اجرای قصه‌گویان استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، قصه‌گویان استان فارس روز چهارشنبه ۵ آبان۱۴۰۰  در مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به رقابت پرداختند.

این مرحله به صورت مجازی با اجرای قصه‌گویان فارس در دو بخش «زنان و مردان» و «پسران و دختران» برگزار شد و داوران به صورت پخش زنده، اجرای این قصه‌گویان را ارزیابی کردند.

بر اساس این گزارش رقیه مستقیم، ضحی محزون و مریم جمالی به‌ترتیب با قصه‌های: «غول و نمکی»، «موش دم‌بریده» و «جناب آقای قورباغه»، در بخش زنان و مردان قصه گفتند.

ستایش عرب‌زاده با قصه «تولد مار بوآ»، محدثه شاهدی با قصه «شیر بی‌یال و دم» و محدثه تشویقی با قصه «آهوی گردن دراز»  در بخش دختران و پسران به روایت قصه پراختند.

امیر محمد زارع با قصه «مزعفر و بغرا« و زهرا صمیمی با قصه »نقل ضحاک« نیز ۱۰ آبان در بخش آیینی و سنتی قصه خواهند گفت.

با اعلام دبیرخانه این جشنواره «محمدرضا یوسفی» نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، «ملک چیذری» پژوهش‌گر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و «حامد زحمتکش» طراح و کارگردان، از سوم تا ۶ آبان ۱۴۰۰، قصه‌گویی‌های بخش «ملی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی را داوری خواهند کرد.

بر این اساس، بخش آیینی سنتی این جشنواره ۱۰ آبان ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد و نفرات برگزیده این مرحله به بخش ملی راه پیدا می‌کنند.

گفتنی است؛ مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =