مشارکت کانون در جشنواره‌ «نوجوونیم» برای شناسایی استعدادهای نوجوانان

جشنواره‌ای با عنوان «نوجوونیم» با حمایت بسیج سازمان صدا و سیما به شناسایی استعدادهای فرهنگی، هنری و ادبی نوجوانان می‌پردازد که بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در برگزاری این رویداد مشارکت دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در نخستین دوره این رویداد که با همراهی باشگاه هنر و رسانه نوجوان چند نهاد فرهنگی دیگر مانند سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، باشگاه سوره، نماوا و هنر و رسانه شهید آوینی و...) برگزار شد، توانایی‌ها و استعدادهای بیش از ۳۵۰۰ نوجوان ۱۴ تا ۱۹ ساله معرفی شده از سوی این سازمان‌ها از ۱۹ استان کشور در ۷ رشته شعر، داستان، فیلم، بازیگری، روزنامه‌نگاری، خوانندگی و مجری‌گری مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت  از بین ۴۲۰ اثر برگزیده در مرحله اول ۴۷ اثر به مرحله پایانی راه‌یافتند تا داوری آثارشان از سوی داوران متخصص در این حوزه‌ها انجام پذیرد و نوجوانان برگزیده سال در این رویداد فرهنگی هنری معرفی شوند.

بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رویداد مشخصات ۴۵ عضو کانون را در اختیار دبیرخانه‌ جشنواره قرار داد و دو عضو ارشد کانون نیز در آکادمی ۳۰ نفره این رویداد در کنار داوران بزرگسال به بررسی و انتخاب آثار اولیه پرداختند.

در این میان کانون به واسطه فعالیت‌های متنوع و اعضا نوجوان پرورش یافته در گرایش‌های مختلف فرهنگی‌هنری نقش چشمگیرتری دارد.

بسیج کانون همچنین در مراحل مختلف برگزاری این جشنواره با قراردادن برخی امکانات فرهنگی و محیطی و فضای سالن کنفرانس و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری خود با بسیج صدا و سیما در این زمینه همکاری کرد.

بر همین اساس قرار است برگزیده‌های جشنواره «نوجوونیم» طی روزهای هشتم تا سیزدهم آبان همزمان با هفته ملی نوجوان در ظرفیت برنامه‌های نمایش‌دهنده اینترنتی VOD به رقابت بپردازند که جزئیات آن در دامنه مجازی http://novjavoonim.ir قابل پیگیری خواهد بود.

همچنین نخستین نظرسنجی جامع جشنواره «نوجوونیم» نیز با هدف شناسایی سلیقه نوجوانان با هدف فهم سلیقه نوجوانان برای تولیدات و محصولات فرهنگی درحال برگزاری است و نتیجه آن در اختیار مسئولان و تولید کنندگان محصولات فرهنگی و هنری قرار می‌گیرد.

برنامه «نوجوونیم» از روز ۸ تا ۱۳ آبان از شبکه امید سیما بین ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳:۱۵ پخش می‌شود و نوجوانان می‌توانند به برگزیدگان منتخب خود رای بدهند.

این جشنواره تلاشی هدفمند است که به واسطه آن، به برخی از کمبودهای در حوزه نوجوان در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی و... وجود دارد، بیش از گذشته مورد آسیب‌شناس قرار می‌گیرد.

یادآوری می‌شود بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هدایت و برنامه‌ریزی این رویداد را بر عهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =