کانون گیلان در ایستگاه آغازین مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی

مرحله منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با هنرنمایی شش قصه‌گوی بخش ملی آغازشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی کانون استان گیلان، مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با هنرنمایی ۶ قصه‌گوی بخش ملی در گروه‌های سنی «مردان و زنان» و «دختران و پسران» ۶ آبان ۱۴۰۰ به‌میزبانی مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت برگزارشد.

 این رویداد فرهنگی در استان گیلان از ساعت ۱۳ روز ششم آبان کلیدخورد و در بخش زنان و مردان، «ابریشم فیروزوند» با قصه پری‌ کوچولوی رنگی از تالش، «سمیه‌رنجبر» با قصه کچلک‌ در فرهنگ گیلان از سیاهکل و «کیمیاشعبان‌زاده» با قصه یخی‌که عاشق خورشید شد از لاهیجان در بستر فضای مجازی به قصه‌گویی پرداختند.

در همین‌حال، «نگاربابایی‌پور» با قصه یادگارِدوست از لاهیجان، «سوفی‌حجّت» با قصه نقاب‌رنگی از منجیل، «آنیساخورسندفر» با قصه آدمک برفی در یک روز سرد برفی از بندرانزلی نیز دیگر قصه‌گویانی بودند که در بخش ملی  و درگروه سنی دختران و پسران هنرنمایی‌کردند. 

این درحالی است که «محمدرضا یوسفی» نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، «ملک چیذری» پژوهش‌گر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و «حامد زحمتکش» طراح و کارگردان، به‌صورت زنده و در بستر فضای مجازی، هنرنمایی قصه‌گویان بخش «ملی» مرحله منطقه‌ای جشنواره را به داوری نشستند.

یادآورمی‌شود، ۹۶ قصه‌گو از ۱۶ استان گیلان، آذربایجان ‌شرقی، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان‌جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان و هرمزگان در این  بخش به‌رقابت‌می‌پردازند و برگزیدگان به همراه منتخبان بخش «آیینی وسنتی» به مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که  هم‌زمان با شب یلدا به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی صورت‌می‌گیرد، راه‌خواهندیافت.

شایان‌ذکر است، با اعلام فراخوان بیست‌وسومین جشنواره ‌بین‌المللی قصه‌گویی کانون، ۲۲۵ قصه‌گو در رقابت‌های استانی شرکت‌داشتند و پس از داوری نهایی نیز ۹ هنرمند از میان ۱۹ قصه‌گوی برتر گیلانی، شایسته حضور در بخش منطقه‌ای شناخته‌شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =