کد خبر: 309344
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
سه کتاب و یک مجموعه کانون به فهرست لاک‌پشت پرنده راه یافت

کتاب‌های «پشره‌ها»، «جناب سفال»، «درخت آرزوها» و مجموعه «علوم عصرحجری» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فهرست سی‌وهشتمین رویداد لاک‌پشت پرنده قرار گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب‌های «پشره‌ها»  و «جناب سفال» هر دو اثر فرزانه بابایی و «درخت آرزوها» نوشته کاترین اپلگیت با ترجمه بهار علیزاده‌صبور موفق به دریافت پنج لاک‌پشت پرنده شد.

همچنین مجموعه چهار جلدی «علوم عصر حجری» با عنوان‌های «انرژی و حرکت»، «مواد»، «ماشین‌های ساده» و «ساختمان‌ها و سازه‌ها» نوشته فلیسیا لاو و جری بایلی با ترجمه علی خاکبازان با دریافت چهار لاک‌پشت در فهرست سی‌وهشتمین لاک‌پشت پرنده ویژه تابستان ۱۳۹۹ قرار گرفت.

لازم به یادآوری است موسسه شهر کتاب و فصل‌نامه پژوهش‌نامه ادبیات کودک و نوجوان در ۱۰ سال گذشته، «فهرست لاک‌پشت پرنده» را به منظور معرفی کتاب‌های مناسب به مخاطبان با ارزیابی همه کتاب‌های منتشر شده، تدوین می‌کنند.

در فهرست لاک‌پشت‌ پرنده کتاب‌ها بر مبنای گروه سنی و گروه موضوعی و همچنین، بر حسب رأی داورها با امتیاز شش لاک‌پشت (کتاب‌های بسیار عالی)، پنج لاک‌پشت (کتاب‌های عالی)، چهار لاک‌پشت (کتاب‌های خیلی خوب) و سه لاک‌پشت (کتاب‌های خوب) معرفی می‌شوند.

آیین رونمایی از سی‌وهفتمین و سی‌وهشتمین فهرست لاک‌پشت پرنده روز جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ در فروشگاه مرکزی شهر کتاب  برگزار و از صفحه اینستاگرام این فروشگاه به‌صورت زنده پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =