کد خبر: 309383
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
بازدید 399
از کتاب شهید علی اکبر علی‌شاهی رونمایی شد

در روز نوجوان، از کتاب داستانی برگرفته از واقعیت، در مورد شهید علی اکبر علیشاهی به قلم سعیدرضا کامرانی و با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز، در شهرستان زرقان، زادگاه شهید علی‌شاهی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، کتاب‌ «تی‌رز»  قصه‌ای بر اساس خاطراتی از جبهه و دفاع مقدس است که به قلم سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس تحریر شده است.

تصویرگری این کتاب را سحر نعیمی، مربی هنری مراکز کانون پرورش فکری شیراز بر عهده داشته و نشر  فرهنگستان ادب در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه آن‌ها را به چاپ رسانده است.

مدیر کل کانون فارس در مراسم رونمایی از کتاب «تی‌رز»  که در زرقان و با حضور مادر شهید و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار شد، گفت: روز نوجوان، روز خجسته‌ای است و گره خورده با شهادت شهید حسین فهمیده که الگویی برای نوجوانان است. سعیدرضا کامرانی ادامه داد: قسمت عظیمی از کار کانون، فعالیت برای نوجوانان است و نوجوان از شهروندان درجه یک هر جامعه به حساب می‌آید که آینده در دستان آن‌هاست و تربیت صحیح آنان، آینده درخشانی را رقم می‌زند؛ همه ما در برابر آینده نوجوانان مسوولیم.

او افزود: بهره‌گیری از قرآن و نهج‌البلاغه می‌تواند ما را کمک کند تا تعالیم اسلامی را برای زندگی بهتر به نوجوانان منتقل کنیم.

مدیر کل کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید همه دست به قلم شوند؛ از فرصت استفاده کنیم و زندگی شهدا را به برای آیندگان به رشته تحریر درآوریم.  

در بخشی از کتاب «تی‌رز» که به شهید علی اکبر علی‌شاهی اختصاص دارد، آمده:

علی‌اکبر خوش قیافه بود. موهای طلایی و چشم‌های روشنی داشت و قدش هم کمی کوتاه‌تر از سعید به نظر می‌رسید. پوست صورتش در آفتاب، برونزه شده بود. شوخ طبع بود و به دل می نشست. حرف‌هایش بوی مردانگی می‌داد. همین باعث شد سعید از او خوشش بیاید و درخواستش را بپذیرد. .. .سعید روز به روز به علی اکبر و شیطنت‌های نوجوانیش بیش‌تر دل می‌بست. اگر روزی علی‌اکبر دیر می‌کرد، سعید دلواپس و بی‌تاب می‌شد.

شهید علی اکبر علی‌شاهی در سال ۱۳۶۶ در شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلستان شهدای زرقان به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =