دوره آموزشی مهارت‌های اداره مراکز فرهنگی هنری

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان دوره آموزشی «مهارت‌های اداره مراکز فرهنگی هنری» را ویژه مربیان مسئول این مجموعه برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این دوره آموزشی ۴ ساعته با حضور ۳۱ مربی‌مسئول مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در بسترفضای مجازی صورت‌گرفت.

آشناسازی مخاطبان با جایگاه و موقعیت مربیان مسئول، ویژگی‌های عمومی آنان و هم‌چنین، شیوه‌های هدایت مربیان در مراکز فرهنگی هنری و روش‌های برقراری ارتباط با همکاران، از اهداف برگزاری این دوره آموزشی با حضور محبوبه اسپیدکار، نویسنده، مدرس و پژوهش‌گر بود.

میهمان این دوره آموزشی، آغاز سخنان خود را به تبیین نقش مربی‌مسئول در جایگاه مربی، مدیرفرهنگی، روابط‌عمومی و هماهنگ‌کننده با سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مدیر مالی‌-اداری مجموعه تحت مسئولیت اختصاص‌داد و موفقیت در این عرصه مهم و گسترده را نیازمند ویژگی‌ها و توان‌مندی‌های مناسب دانست.

این نویسنده و پژوهش‌گر در ادامه به اهمیت همراه‌سازی همکاران برای و انجام کارهای گروهی پرداخت و در تشریح مفهوم مشارکت گفت: ایجاد حس تعلق به گروه، مفیدبودن و درعین‌حال پذیرش دیدگاه‌های ارایه‌شده می‌تواند به تعهدی فعالانه، آزادانه و مسئولانه در میان مربیان یک مجموعه منجرشود.  

وی در توضیح این سخنان افزود: مشارکت و تقویت مسئولیت‌پذیری، از شاخصه‌های کارگروهی به‌شمارمی‌رود  و دشواری پیش‌برد کارهای جمعی در مقایسه با امور فردی، در این نکته نهفته‌است.

اسپیدکار که دارای مدرک دکترای روان‌شناسی تربیتی‌است و سال‌ها به تدریس در این حوزه پرداخته هم‌چنین، از ضرورت درک متقابل مربیان مسئول و دیگر همکاران سخن‌به‌میان‌آورد و اضافه‌کرد: مهم‌برشمردن مشارکت همکاران و برجسته‌سازی نقش آنان در ایجاد تغییرات سازنده و بیان اهمیت یک موضوع، از حرکت‌هایی است که می‌تواند به هم‌گرایی، تشویق همکاران به انجام کارهای گروهی و پیش‌برد هرچه بهتر برنامه‌ها موثرباشد.

تشریح اهداف فعالیت‌ها، نظم و مشخص‌سازی نقش تمامی افراد در قالب یک‌ گروه نیز از دیگر شیوه‌هایی بود که در سخنان اسپیدکار برای افزایش تعامل و هم‌گرایی همکاران موثرخوانده شد.

بیان‌دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات شرکت‌کنندگان و به اشتراک‌گذاری تجربه‌های سازنده در مسیر اداره هرچه‌بهتر مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ازدیگربخش‌های این دوره آموزشی برخط در روز  ۱۱ آبان ۱۴۰۰ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =