عکاسان کودک و نوجوان خراسان جنوبی خوش درخشیدند

با اعلام برگزیدگان هفتمین مهرواره فصلی عکس انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویژه‌ فصل تابستان ۱۴۰۰، سه عضو کانون خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه‌های برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: هفتمین مهرواره فصلی عکس کانون با موضوع‌های «آب» و «تابستان و سایه‌ها» متناسب با فصل تابستان برگزار شده است.

وی افزود: در این مهرواره ۵۰ اثر از اعضای انجمن عکاسی کانون خراسان جنوبی به دبیرخانه این مهرواره ارسال شده است که از این بین در رده سنی نوجوان، اثر «ریحانه طالبی» از مرکز شماره ۲ بیرجند به عنوان برگزیده  و اثر درسا درانی عضو مرکز سه بیرجند، عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کرده است و در رده سنی نونگاه(۱۲+) مائده فولادی از مرکز فردوس موفق به کسب عنوان شایسته شده است.

گفتنی است، داوری این مرحله را بهنام زُهری‌سامیان گرافیست، عکاس و کارشناس واحد عکس کانون پرورش فکری، معصومه آقایی عکاس و مربی فرهنگی مرکز دماوند کانون استان تهران و مامک یحیی‌پور رئیس گروه هنرهای تجسمی و کارشناس انجمن عکاسان نوجوان کانون، را در چهار گروه سنی ۱۲+، ۱۵+ و ۱۹ تا ۲۲ سال (اعضای ارشد) و بزرگسال (مربیان و کارشناسان کانون) بر عهده داشته‌اند.

مهرواره فصلی عکس با هدف تقویت و پرورش مهارت خوب دیدن، دوباره دیدن و توجه به پدیده‌های محیط پیرامون، توجه و دقت به زیبایی‌های طبیعت با تکیه بر جغرافیای بومی و محلی استان‌ها و شهرها و ثبت نگاه روشن و صادقانه‌ نوجوانان عکاس نسبت به آداب و رسوم و آیین‌های ملی و مذهبی برگزار شد.
تناسب اثر با موضوع مهرواره، نگاه خلاق و نو عکاس به موضوع، تناسب اثر با گروه سنی عکاس و کیفیت ارائه آثار، از جمله معیارهای داوری این مهرواره بود.

گفتنی است عکس‌های برگزیده و شایسته تقدیر این مهرواره در بخش نمایشگاه مجازی سایت kpf.ir  در معرض دید قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =