نوجوانان هرمزگانی در جمع برگزیدگان هفتمین مهرواره فصلی عکس کانون

برگزیدگان هفتمین مهرواره فصلی عکس انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویژه‌ فصل تابستان ۱۴۰۰ معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مهرواره با موضوع‌های «آب» و «تابستان و سایه‌ها» متناسب با فصل تابستان انتخاب شده بود تا اعضای علاقه‌مند و خلاق انجمن، زیبایی‌ها و ابعاد مختلف این فصل را به تصویر بکشند.

بر همین اساس از میان ۱۷۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه پس از دو مرحله انتخاب و داوری ۳۵۰ عکس به مرحله‌ نهایی داوری راه یافت.

هیأت داوران این مرحله متشکل از بهنام زُهری‌سامیان گرافیست، عکاس و کارشناس واحد عکس کانون پرورش فکری، معصومه آقایی عکاس و مربی فرهنگی مرکز دماوند کانون استان تهران و مامک یحیی‌پور رئیس گروه هنرهای تجسمی و کارشناس انجمن عکاسان نوجوان کانون، در چهار گروه سنی ۱۲+، ۱۵+ و ۱۹ تا ۲۲ سال (اعضای ارشد) و بزرگسال (مربیان و کارشناسان کانون) ۲۰ اثر به عنوان برگزیده و ۲۱ اثر را شایسته تقدیر دانستند.

همچنین در بخش «مجموعه عکس»، یک مجموعه عکس را شایسته تقدیر و حدود ۱۶۰ اثر را راه‌یافته به نمایشگاه اعلام کردند.

مهرواره فصلی عکس با هدف تقویت و پرورش مهارت خوب دیدن، دوباره دیدن و توجه به پدیده‌های محیط پیرامون، توجه و دقت به زیبایی‌های طبیعت با تکیه بر جغرافیای بومی و محلی استان‌ها و شهرها و ثبت نگاه روشن و صادقانه‌ نوجوانان عکاس نسبت به آداب و رسوم و آیین‌های ملی و مذهبی برگزار شد.

تناسب اثر با موضوع مهرواره، نگاه خلاق و نو عکاس به موضوع، تناسب اثر با گروه سنی عکاس و کیفیت ارائه آثار، از جمله معیارهای داوری این مهرواره بود.

در میان ایلیا مشفقی و مهلا معصومیان از اعضای نونگاه و نوجوان مجتمع آفرینش کانون هرمزگان به ترتیب شایسته تقدیر و برگزیده این مهرواره شدند.

همچنین دو اثر از فاطمه رییسی از کانون سیریک برگزیده و شایسته تقدیر شد.

گفتنی است عکس‌های برگزیده و شایسته تقدیر این مهرواره در بخش نمایشگاه مجازی سایت kpf.ir در معرض دید قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =