قصه‌گویانِ زبان اشاره داوری می‌شوند

آثار بخش ویژه «قصه‌گویی با زبان اشاره» در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داوری می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ۱۰ قصه‌گوی تهرانی این قصه‌ها را روایت می‌کنند تا کودکان و نوجوانان ناشنوا نیز بتوانند از برنامه‌های این رویداد فرهنگی بهره‌مند شوند.
کانون پرورش فکری از ۲۰ سال پیش برخی از مراکز فرهنگی خود را با تغییر کاربری به مراکز فراگیر تبدیل کرد تا کودکان ونوجوانان دارای نیازهای ویژه هم در شمار مخاطبان کانون در سراسر کشور قرار بگیرند و برخی از مربیان خود را نیز در یک فرآیند آموزشی با زبان اشاره آشنا ساخت.
بر این اساس در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، این قصه‌گویان به بیان قصه‌های خود به زبان اشاره می‌پردازند تا از بین آن‌ها چند برگزیده به مرحله نهایی این رویداد راه پیدا کنند.
این بخش روز ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در تهران  به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و داوری آن را «وحیده نظری» مدرس زبان اشاره مدارس استثنایی و آموزگار کودکان کم‌توان ذهنی، «کیخسرو رنگرز» مدرس زبان اشاره انجمن ناشنوایان و آموزش و پرورش و «مهتاب شهیدی» مدرس و داور جشنواره‌های قصه‌گویی بر عهده دارند.
معصومه پورامام علی با «ماجرای مورچه کوچولو»، لیلا مکانی با «عروسی آقای هزارپا»، الهه تاجیک با «این چه پرنده‌ای است؟»، فاطمه گلچین با «وقتی آقای شاد کچل شد»، نسرین اسکندریان با «موش‌هایی که از آدم‌ها مهربان‌تر بودند»، روشنک ایلانلو با «غازی که نمی‌خواست غاز باشد»، آوا ملا جعفر با «شب بخیر خرس کوچولو»، حدیثه وکیلی با «قصه خورشید و باد شمال» و میترا ناظم با قصه «خانم گاوه و مشکل چاقی» شرکت کنندگان  آخرین گروه مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی هستند.
مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون هم‌زمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =