ریشه های انیمیشن در نقش و نگارها و صنایع دستی ایلام آشکار است

رستم پور با بیان اینکه در نقش و نگارهای صنایع دستی استان ریشه تولید انیمیشن را مشاهده می کنیم، گفت: ساخت یک انیمیشن جذاب با محتوای ارزشمند و فاخر می تواند به اندازه چند سال آموزش،کودکان و نوجوانان تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، صبح امروز(۱۶ آبان) در مراسم رونمایی از انیمیشن های تولید شده در این کانون که با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی و جمعی از هنرمندان استان برگزار شد، اظهار کرد: استان ایلام ظرفیت های زیادی در حوزه هنرهای نمایشی و عروسکی، تئاتر، انیمیشن و ساخت فیلم دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

« محمدرضا رستم پور» با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت از صاحبان آثار و تولیدکنندگان آثار هنری، هنرمندان و شناسایی استعدادها در حوزه کودک و نوجوان است، یادآور شد: استان ایلام در بحث نمایش های عروسکی و ساخت انیمیشن ریشه دار است، وقتی به نقش و نگارهای نمدها و جاجیم ها و صنایع دستی استان نگاه می کنیم این ریشه ها را کشف خواهیم کرد.

وی افزود: این نقش و نگارهایی که در صنایع دستی به ویژه آثار بافتنی استان دیده می شود خود روایتگر یک داستان است که و دارای معانی و مفاهیم نمادین ارزشمند هستند، درست است که در استان  به صورت حرفه ای امروزی در زمینه انیمیشن کار نشده است اما با این هنر غریبه نیستیم بلکه در بطن هنرهای ما وجود دارد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام تصریح کرد: سال ۹۸ دغدغه ساخت انیمیشن در استان جدی تر دنبال شد و استودیوی انیمشن با استفاده از ظرفیت همکاران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان ایلام راه اندازی شد و در همان سال اولین انیمشین در کانون ساخته شد و در سال ۹۹ این امر دنبال شد و کار حرفه ای در این زمینه آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =