برنامه‌های هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی

ویژه برنامه‌های هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در کانون استان چهارمحال‌وبختیاری با شعار «هم‌خوانی در فصل دانایی» از ۲۳ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۰ برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل کانون استان چهارمحال و بختیاری، ویژه برنامه‌های بیست و نهمین دوره‌ی هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

حجت‌ا... آسمند سرپرست کانون استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در این ایام از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برای کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، اولیاء تربیتی تدارک دیده شده است و در قالب فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی اجرا می‌شود.
حجت‌ا... آسمند با بیان این  که کتاب دروازه‌ی تمدن، پیشرفت و تعالی جوامع بشری است، کتاب‌خوانی را یکی از  موثرترین ابزار رشد در عرصه‌های مختلف اجتماعی و ارتقا فرهنگ عمومی خواند و با تاکید برنقش تربیتی آن افزود : تاثیر مطالعه در پرورش فکر و توانمندی‌های وجودی کودکان  و  نوجوانان  یک مقوله‌ی انکار ناپذیر است و  بذر علاقه و میل به خواندن باید از اوان کودکی در ذهن آنان  کاشته و نهادینه شود.
وی در ادامه؛   ترویج گسترده‌ی فرهنگ‌هم‌خوانی و توجه دادن نگاه جامعه به این مقوله‌ی مهم فرهنگی را از اهداف مهم برنامه‌های این هفته خواند و برخی از برنامه‌های کانون استان در این هفته ازجمله؛ معرفی تازه‌هایِ کتاب کانون در قالب نمایشگاه مجازی، تقدیر از اعضا فعال در حوزه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، جشن کتاب در مناطق کم برخوردار روستایی، برگزاری نشست‌ها و ‌ورک شاپ‌های آموزشی و ارتقایی، برگزاری کارگاه‌های مجازی نقد و بحث کتاب در مراکز فرهنگی، ساخت تیزر و کلیپ‌های معرفی کتاب، برگزاری مهرواره‌ی کتاب و کتاب‌خوانی با مشارکت مراکز فرهنگی، تجلیل از فعالان حوزه‌ی کتاب کودک ونوجوان و تقدیر از مؤلفان کانونی، برگزاری نشست  تخصصی «بررسی نقش کتاب های داستانی در پرورش مهارت‌های اجتماعی» و نقد و بررسی آثار نویسندگان استانی به همت انجمن قصه‌گویی استانی، انتقال پیام‌های مسوولین فرهنگی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، دعوت از نویسندگان و شاعران کشوری در انجمن‌های ادبی استانی، حضور اعضا نوجوان شاعر و نویسنده استان در دو پنجره‌ی کشوری، شادی پیمایی عروسک‌های نمادین کتاب‌خوان کانون  با همراهی هیات دوچرخه سواری نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری فرخشهر و مشارکت با سایر دستگاه‌های فرهنگی در این هفته و اجرای برنامه‌های مشترک با اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌ی کل آموزش و پرورش، نهاد کتاب خانه‌های عمومی، حوزه‌ی هنری  اداره‌ی کل سازمان تبلیغات اسلامی، اداره‌ی کل ورزش و جوانان، شهرداری‌ها و شورای شهرهای مختلف استان و... و. را از مهم ترین عناوین برنامه‌های پیش‌بینی شده کانون استان چهارمحال و بختیاری  برشمرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =