ضرورت توجه به دستاوردهای پژوهشی و تقویت نگاه پرسش‌گر

جلسه شورای آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری استان اردبیل با بررسی و برنامه‌ریزی برنامه‌های مصوب و غیر مصوب و تعیین اولویت‌های آموزشی، روز سه‌شنبه هجدهم آبان‌ماه سال جاری در دفتر مدیرکل تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در ابتدای جلسه زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان، ضمن قدردانی از تلاش همکاران، با اشاره به جشنواره هفته پژوهش و گزارش آمار آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، گفت: آثار پژوهشی کانون استان مربوط به فراخوان سیزدهمین جشنواره‌ هفته پژوهش از روند روبه رشد و توسعه فعالیت‌ها در مراکز استان حکایت دارد.

احدزاده در ادامه سخنان خود بر لزوم برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی استان منطبق با برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی کانون تأکید کرد.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز با ابراز رضایت از وضعیت آموزشی و پژوهشی استان توضیحاتی در این زمینه ارایه کرده و افزود: خوشبختانه شاهد تقویت نگاه پژوهشی و جدیت مربیان مراکز استان در امر پژوهش هستیم و این امیدبخش است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش و اقدامات بیشتر وجدی‌تری انجام پذیرد.

همچنین حسین یوسفی، کارشناس مسوول آفرینش‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون استان بابیان اینکه فعالیت اقدام‌پژوهی از فعالیت‌های بنیادی محسوب می‌شود، در خصوص نتایج و دستاوردهای آثار پژوهشی همکاران و لزوم توجه به یافته‌های پژوهشی و کاربرد آن در فعالیت‌های مراکز پیشنهادهایی را ارائه کرد.

در ادامه، مریم علایی کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان به ارایه گزارشی از اهم برنامه‌های این واحد پرداخت و از همکاری و مشارکت فعال اعضا و مربیان در فراخوان سیزدهمین دوره‌ هفته پژوهش خبر داده و تصریح افزود: تعداد ۳۵ اثر پژوهشی در قالب‌ها و بخش‌های مختلف اقدام‌پژوهی، پژوهش اعضا، مقاله، تحلیل آثار و جستارنویسی از مراکز فرهنگی هنری استان دریافت شد که پس از بررسی و داوری اولیه در مجموع تعداد ۱۲ اثر به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نشست آموزشی با عنوان «ضرورت ادبیات کودک و چگونگی انتخاب کتاب مناسب برای کودکان» از برنامه‌های مصوب استانی در راستای توانمندسازی مربیان فرهنگی اشاره‌کرده و اعلام کرد؛ این نشست هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار خواهد شد.

برنامه‌ریزی دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی مصوب استانی و تعیین اولویت‌های آموزشی، محور اصلی جلسه بود که اعضای شورا نظرها و پیشنهادهای خود را در این خصوص بیان کردند و پیرامون آن در شورا تصمیم‌گیری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =